Издателствата предлагат и продажби на дребно

Големите книгоиздатели в последно време се ориентират към директни продажби за потребителите в интернет, предаде Ройтерс. Така компаниите преустройват бизнес модела си и стават конкуренти на онлайн магазините като "Амазон" (Amazon). Въпреки това повечето издателства не заявяват особено високи цели за продажби, като просто използват световната мрежа за по-лесен достъп до читателите. Издателите смятат, че освен удобно място за продажби сайтовете им могат да представят по-пълна информация за заглавията, отколкото онлайн магазините. За момента повечето издателски къщи предпочитат да не афишират новата си дейност, като подчертават, че електронните продавачи не би трябвало да се тревожат за резултатите си.

От своя страна издателските къщи пък изразяват недоволство от опитите на няколко електронни книжарници да издадат собствена серия книги, включително и колекции от класически заглавия. Според анализатори на индустрията обаче границите между дистрибуция на едро и продажби стават все по-размити и не може да се очаква, че издателствата и компаниите за продажба на книги ще се задоволят единствено с традиционната си роля.

Най-рано към идеята за продажби на дребно се насочи издателството "Арлекин" (Harlequin). Това става през 1995 г., когато и "Амазон" започва дейността си. За разлика от сегашната политика на продажби в търговските сайтове на издателствата, "Арлекин" предлага намаления по подобие на магазина "Амазон".

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK