Слабо кофеиновата кола с рекорден ръст на продажбите

Потреблението на слабо кофеиновата кола от типа "лайт" през юли, август и септември бележи рекорден ръст от 150 на сто, показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. Изпитото количество през третото тримесечие е общо 7 млн. литра, сочи още статистиката. Делът на кола "лайт" от общия пазар на безалкохолните напитки все още не е голям, но тенденцията показва, че потребителите все повече предпочитат тези продукти.

Подобен голям ръст се бележи за първи път, показва сравнението на данните от миналите изследвания. Така например увеличението на кола "лайт" за полугодието беше 45 на сто, а за първото тримесечие - едва 5 на сто. Това означава, че засиленият интерес към тези продукти се проявява именно в края на лятото. Това донякъде се дължи и на активната рекламна и маркетингова политика, която имат компаниите.

Основните играчи на пазара на слабо кофеиновата кола са "Кока-Кола ХБК" и "Пепси". В момента "Кока-Кола лайт" е един от най-рекламираните продукти в медиите и това явно се отразява на неговите продажби. Компанията е на трето място сред най-големите рекламодатели в телевизиите през септември и е отделила над 922 хил. лв. за миналия месец. Средствата се включват и рекламите на другите продукти. В класацията топ 10 на рекламодателите обаче не попада "Пепси".


Цялото потребление на безалкохолните напитки за деветмесечието бележи ръст от 21%, или това е с 65 млн. литра повече от същия период на миналата година. Ако се запази същата тенденция, може да се очаква, че увеличението на целия пазар за 2005 г. ще е 12 на сто и потреблението ще надмине 1.2 млрд. литра. За сравнение, увеличението през миналата година беше 14 на сто.

Сериозно увеличение има и на продажбите на енергийните напитки и студените чайове. Основната причина затова е нарастването на броя на компаниите, които се включват в конкуренцията. Сред тях има и много български фирми, обясни председателят на асоциацията Милчо Бошев. Те отнемат донякъде позициите на водещите до момента вносни продукти, защото се продават на по-ниска цена. Увеличението на продажбите в този сегмент е двойно.

През наблюдаваните месеци се забелязва и увеличение на потреблението на натуралните сокове и то е 6 на сто, което се равнява на 1 млн. литра повече изпити сокове в сравнение със същия период на миналата година. Основна причина за това е засилването на позициите на чуждите компании на пазара на безалкохолни напитки.

Увеличение на потреблението на безалкохолни напитки през третото тримесечие на 2005 г.

ПродуктРъст (в %)
Бутилирана вода25
Газирани напитки5
Кола7
Лимонади9
Пуншове14

Източник: Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK