Три компании взеха наградите "Златен компас" за износ

Министерството на финансите награди със "Златен компас" три компании за външнотърговска активност в рамките на кампанията "Родното е модно и навън". Отличените фирми бяха разделени в три групи. Първата категория беше "Потребителски стоки", където отличена беше "Фикосота синтез". Компанията произвежда препарати за почистване на дома и препарати за грижа за тялото. Дружеството изнася голяма част продукцията си на няколко европейски пазара. Очакваният му оборот за тази година е в размер на около 50 млн. лв. Останалите номинирани компании в групата бяха "Арома" АД и "Идеал стандарт" АД.

Втората компания, която получи статуетката, беше "Монбат" АД. Тя беше отличена в категорията "Индустриални стоки". "Монбат" е специализирана в производството и продажбата на стартерни акумулаторни батерии. Фирмата изнася продукцията си в над 30 държави от Европа, Азия и Африка. Основните пазари за компанията за тази година са Германия с над 2 млн. евро, Белгия и Холандия с 2 млн. евро, Великобритания с 1.5 млн. евро и Румъния с 2 млн. евро. Останалите номинирани компании в тази група бяха КЕТ АД и "Приста ойл" АД.

Номинациите в третата категория бяха направени от жури, включващо представители на Съюза на издателите в България (СИБ) и Съюза на българските национални електронни медии (СБНЕМ). В тази категория отличена беше "Д&Л ДИЕЛ" АД, която произвежда зимни спортни облекла, екипи за ски и сноуборд, както и работни облекла. Продуктите с тази марка се продават посредством мрежа от дистрибутори с над 20 представители в Европа, Северна Америка, Австралия и Нова Зеландия. Другите две номинирани дружества в категорията бяха "Арома" АД, "Идеал стандарт" АД.


Наградата "Златен компас" е учредена тази година от Министерството на финансите. Всичките отличени и номинирани компании получиха и специална грамота за външнотърговската си активност и за приноса си към развитието на българското производство. Журито което определи победителите, беше в състав министърът на финансите Пламен Орешарски и председателите на СИБ Тошо Тошев, на СБНЕМ Радосвет Радев, на Българската стопанска камара Божидар Данев, на Българската търговско-промишлена палата Божидар Божинов и на Съюза на работодателите в България Иво Прокопиев. Критериите по които бяха избрани, номинирани и отличени компаниите, бяха основно постигнатият ръст на износа им за чуждестранните пазари и реализацията на продукцията им в чужбина.

Кампанията "Родното е модно и навън" е вторият етап от инициативата "Изберете българското". Тя продължи три седмици и приключи официално вчера с връчването на наградите "Златен компас".

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK