КЗК глоби "Екопак България" заради зелената точка

Комисията за защита на конкуренцията е наложила две имуществени санкции от по 150 000 лв. на "Екопак България" АД за нарушения по Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от КЗК. Първата глоба е за нелоялно привличане на клиенти и използване на икономическа принуда върху задължените по Закона за управление на отпадъците предприятия да сключват договори за оползотворяване на опаковките. Това е ставало, чрез търговската марка "Зелена точка", върху която "Екопак България" има изключителни права.


Другото нарушение е свързано с необоснован отказ от страна на "Екопак България" АД да предостави права за ползване на търговската марка "Зелена точка" на останалите колективни организации по оползотворяване, които отговарят на съответните условия. 


Предназначението на знака "Зелена точка" е да удостоверява, че дадената опаковка е включена в система за колективно оползотворяване на отпадъци от опаковки, припомнят от КЗК. Според извършените от комисията анализи, нарушенията на "Екопак България" АД  предизвикват не само ограничаване на конкуренцията и създаване условия за постепенно монополизиране на съответния пазар, но крият опасност от негативно въздействие и върху свързаните пазари на сметосъбирането и преработването на отпадъци.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kenanoff
    *****

    Егати решението! Зелената точка е регистрирана търговска марка и не може да се сублицензира насилствено! Все едно аз да правя някакъв бъркоч в гаража си и да искам задължително да ме лицензира Кока-Кола, защото ми спира достъпа до пазара.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK