Нови скандали възникнаха с борсите в туризма

"Нойзи" ще изгражда щандовете в чужбина за рекордната сума от 581 хил. лв.

Изграждането на националните туристически щандове на България в чужбина всяка година предизвиква скандали в бранша

© Мирослав Иванов

Изграждането на националните туристически щандове на България в чужбина всяка година предизвиква скандали в бранша



Държавната агенция по туризъм (ДАТ) сключи договор с "Нойзи реклама идизайн" за изграждането на българските национални щандове на четиритуристически борси в чужбина, показва справка в регистъра наобществените поръчки. Контрактът е за 581 хил. лв. и включвареализацията на щандовете на изложенията ITB Берлин (8-12 март), MITT вМосква (22-25 март), UITT Киев (29 март-1 април) и WTM Лондон (ноември2006 г.). Компанията е правоприемник на бившата "Нойзи", която обслужваборсите през миналата година. Собствениците в нея са същите - РосенКръстев и Симона Стоянова.


В конкурса на Държавната агенция потуризъм се включи още традиционният участник - "Арка", но компаниятаотпадна от надпреварата. "Елиминираха ни, защото не сме билипрофесионално подготвени и проектът ни за визията на националнитещандове бил лош", заяви собственикът на "Арка" Димитър Гачев. Фирматане е допусната да представи ценовата си оферта пред комисията, защото есъбрала под 50 точки за проекта си и е дисквалифицирана след първиякръг. Офертата на "Арка" е значително по-ниска - 350 хил. лв. Гачевобвини журито за некомпетентно заради липсата на представители от Съюзана художниците и от туристическия бранш. Според него компанията "Нойзиреклама и дизайн" е трябвало да отпадне от конкурса още по документи,защото като правоприемник на бившата "Нойзи" няма опит в изгражданетона щандове на туристически борси. Комисията е отчела този факт, но него е взела предвид, допълни Гачев. От "Нойзи реклама и дизайн" не бяхаоткрити за коментар. Такъв отказаха и от Държавната агенция по туризъм.


Междувременнов туристическия бранш назрява недоволство срещу Държавната агенция потуризъм във връзка с организацията на българския щанд на борсата ITB вБерлин, която се открива на 8 март. Агенцията отказва да поеме едно отосновните си задължения - да транспортира информационните материали научастниците, за което фирмите са си заплатили, съобщи Чавдар Караджов,рекламен мениджър в "Крас плюс" ООД. Става въпрос за транспортиранетона брошурите и рекламните материали, които са много важна част отпредставянето на всяка фирма в изложението, но и на България като цяло.Неприятната изненада, която държавната агенция поднася, е, чекомпаниите трябва да направят допълнителни разходи за участието си,изразяващи се в заплащане на свръхбагаж в полетите на авиокомпаниите,каза Караджов. От ведомството на Марио ал Джебури обясниха, чекомпаниите предварително са предупредени, че няма да им бъдат превозениматериалите, защото "агенцията не осъществява транспортна дейност". Подумите на Караджов фирмите все още нямат договори за представянето имна българския щанд в Берлин. Освен това няма и разпределение научастниците как ще бъдат разположени на щанда.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK