Германската верига "Лидл" проучва пазара в България

Компанията е сред водещите дискаунт магазини в Европа

Големите търговски вериги постепенно изместват малките магазини за хранителни стоки

© Надежда Чипева

Големите търговски вериги постепенно изместват малките магазини за хранителни стоки



Германската верига за търговия на дребно с хранителни продукти и стоки за дома "Лидл" (Lidl), която е част от групата "Шварц" (Schwarz Unternehmensgruppe), в момента проучва българския пазар и възможностите за инвестиране тук. Това потвърди за "Дневник" мениджърът по комуникациите на "Лидл" Томас Оберле. Засега обаче компанията не иска да разкрива подробности около плановете си за навлизане на българския пазар.


Към групата "Шварц" спадат още и магазините "Кауфланд" (Kaufland), които вече са в България, както и "Ханделсхоф" (Handelshof). "Лидл" е поредната търговска верига, която е в категорията на т.нар. дискаунт магазини за продажба на евтини стоки, която планира стъпването си в България. Това потвърждава тенденцията, че сегментът на дискаунт магазините у нас тепърва ще се развива сериозно и конкуренцията на него ще става все по-осезаема.


В момента най-големият представител на международните дискаунт вериги в България е германската "Кауфланд", която откри първия си магазин в Пловдив преди седмици. Разликата между "Кауфланд" и "Лидл" е размерът на обектите, като вторите са доста по-малки.




Стратегията на "Лидл" е да предлага продукти с "добро качество на ниска цена". Веригата попада в топ 10 на хранителните магазини в Германия и изгражда мрежата си в цяла Европа. Създадена е през 30-те години на миналия век, а в сегашния си модел работи от 70-те години. От началото на 90-те години веригата излиза извън Германия. "Лидл" се определя като една от най-успешните търговски вериги в Европа, а през миналата година в Полша тя е на пето място по оборот, в Чехия - на четвърто, в Словакия - на трето, а в Унгария - на девето (по изследване на GfK). Компанията присъства и в Румъния. Веригата има над 6 хил. филиала в Европа.


Основният конкурент на "Лидл" е "Алди" (Aldi). Другите вериги, с които "Лидл" се съревновава, са "Плюс" от групата "Тенгелман", "Пени" от групата "Реве" (към която е и "Била") и "Нето" от групата "Шпар". Две от тези три вериги също имат планове да развият мрежата си в България. "Пени" от дълго време вече има регистрирано дружество в България и в момента търси терени за своите магазини. Преди дни пък от централата на "Плюс" също потвърдиха за "Дневник", че планират влизането си в България. "Плюс" вече има офис в страната и търси терени. Първоначалните планове на веригата са да инвестира 150 млн. евро в изграждането на 15-20 магазина.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK