Шест компании подадоха оферти за околовръстния път на София

Строителството започва през лятото

Офертите на шест компании за строителство на Околовръстното шосе наСофия бяха отворени публично в понеделник в агенция "Пътища". От тяхпет са на български фирми. От чуждите единствено австрийската "Щрабаг",която строи софийското летище и пътя Монтана - Видин, подаде оферта.Ценовите предложения на компаниите ще бъдат отворени след няколкоседмици, когато ще е ясно колко от офертите отговарят на изискванията,каза Нина Танева, председател на комисията. Очакванията ни са през майда има подписан договор с избраната фирма, в средата на лятото дазапочнем строителството и в края на следващата да го завършим, казаизпълнителният директор на агенция "Пътища" Веселин Георгиев.


Общо19 български и чужди фирми са били закупили документи за участие втърга, който е по Закона за обществените поръчки. Бъдещият победител щетрябва да изгради с параметрите на магистрала отсечката от 4.7 км междуБояна и Симеоновско шосе, заедно с един пътен възел. За строителствотоса осигурени 30 млн. евро от държавния бюджет, като над две трети оттях ще отидат за обезщетяване на собствениците на имоти. Отчужденията,които трябва да се извършат от Столичната община и областната управа,все още на са започнали. През май трябва да бъде избрана и фирмата,която ще упражнява надзора при строителството.


До края на годинататрябва да бъдат изготвени проектите за останалите три отсечки от южнатадъга на Околовръстното шосе, каза инж. Георгиев. Тяхното изграждане евключено в оперативната програма "Транспорт" на правителството, коятоще се финансира със средствата от Кохезионния фонд на ЕС. Това саотсечките от Врана до Симеоново (9 км), от ул. "Бъкстон" до магистрала"Люлин" (7.6 км) и връзката от "Люлин" със северната дъга наОколовръстното, която е с дължина 5 км. Необходимите средства запроектиране на трасето са 21.5 млн. лв., а за изграждането му - 108млн. евро.




Северната дъга на околовръстния път е част отконцесията на магистрала "Тракия", която беше дадена без търг иликонкурс на българско-португалски консорциум. В момента концесията сеоспорва в съда от зам.-главния прокурор и шеф на Върховнатаадминистративна прокуратура Митьо Марков.


Кандидати за строежа са:


"Обединение ЮГ" с лидер "ГБС "Инфраструктурно строителство" и подизпълнители "СК13-Пътстрой" и ГБС


Пи Ес Ай АД, Стара Загора


"Пътстрой - 92" АД, София


Холдингово дружество "Пътища" АД, София


"Пътни строежи" АД, Пловдив


австрийската компания "Щрабаг"


Източник: Изпълнителна агенция "Пътища"

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK