С "Щрабаг" ще се търси "приятелско споразумение" за летището


Транспортното министерство започва преговори с австрийскатакомпания "Щрабаг" за постигане на "приятелско споразумение" по строежана новия терминал на летище София. Това съобщи транспортният министърПетър Мутафчиев. Целта е двете страни да избегнат внасянето на спора вМеждународния арбитражен съд в Париж. Преговорите ще започнат, следкато министерството и "Щрабаг" изберат единодушно медиатор, обясниМутафчиев. Транспортното министерство вече избра британската юридическакантора като консултант по спора с австрийската компания. Занамерението на двете страни да преговарят вече е информиранаЕвропейската комисия.


С изпълнителя на проекта за 110 млн. евро ще се преговоря зазавършване на строителството на терминала, отстраняване на дефектитепри полагане на рулежките на пистата и тавана, както и за неустойкитезаради забавянето на строителството. Настояваме да приемем качественолетище с гаранции за безопасността на пътниците и авиокомпаниите,подчерта Мутафчиев. Новият терминал трябваше да е готов до августминалата година, което не се случи, и "Щрабаг" поиска удължаване насрока. Това ще е третото отлагане на пусковия срок на терминала, койтотрябва да приеме 2.6 млн. пътници годишно. Към момента през летищеСофия преминават над 2 млн. и то буквално са задъхва.


Австрийската компания засега отказва да положи нова настилкана дефектиралите пътеките за рулиране, както и да отстрани пропаданияна асфалта отпреди година. Преди два месеца падна и висящият таван всградата. Според източници, близки до проекта, "Щрабаг" от началото нагодината не работи по терминала. Междувременно, използвайки договора,инженер-надзорникът - холандската компания НАКО, заедно със строителявече предлага терминалът да бъде приет, без окончателно да е завършен,което е неприемливо за българската страна. Вече са начислени неустойкиза забавянето, но техният размер не може да е по-голям от 10% отстойността на договора и да са за повече от 100 дни. "Щрабаг" иска новоувеличение на цената на строителството с още 15 млн. евро зарадипоскъпването на металите, което се оказва също неприемливо забългарската страна.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK