Новата писта на летище "София" ще е готова до септември

Аеропортът остава затворен нощем за авиокомпаниите заради строежа


Самолети ще започнат да кацат на новата пистата на летище София от началото на септември, съобщи изпълнителният директор на дружеството Пламен Станчев. Тя е дълга 2500 м и асфалтирането й ще приключи до края на юни. В началото на август ще започнат тестове й със самолет, обясни той. След пускането й в експлоатация на нея ще могат да кацат и тежки самолети. Строителният график е договорен с изпълнителя на проекта - кувейтският консорциум МАС/АДMAC, и с консултанта "Кови". Те са поискали от летището да прекрати приемането на самолети по време на строителството, като ще се съобразят с часовете за кацане и излитане на авиокомпаниите, допълни Станчев. Първоначалният срок за завършване на пистата беше февруари тази година, но той бе удължен, тъй като в хода на строителството неочаквано беше открито нерегламентирано сметище, което наложи допълни изкопни работи. Забавянето дойде и заради наводненията, които не позволиха работа върху коритото на река Искър. Според Станчев забавянето от около шест месеца за пистата вече е наваксано.


През миналата седмица започнаха преговорите с австрийската компания "Щрабаг", която изгражда новия пътнически терминал за решаване на споровете с дефектите на пътеките за рулиране и падналия неотдавна таван в сградата на терминала и частичното приемане на терминала. Официално транспортното министерство обяви, че няма да коментира хода на преговорите. "Щрабаг" поиска два пъти от консултант-инженера НАКО частично приемане на сградата. Такова приемане се допуска в договора между транспортното министерство и изпълнителя. Неофициално се твърди, че българската страна е приела искането, за да може терминалът да заработи от края на лятото. За преместването на него на авиокомпаниите са необходими три месеца. Без издаването на Акт 16, който позволява ползването на сградата, това едва ли е възможно. Пусковият му срок бе август 2005 г., но австрийската компания поиска удължаване до август 2006 г. и допълнително увеличение на цената с 4.68 млн. евро. В момента държавата може да начисли неустойка на изпълнителя, равна само на 10% от стойността на проекта.


Стойността на проекта за строителството на новото летище е 210 млн. евро, като 60 млн. евро от тях е заем от Европейската инвестиционна банка, 38.1 млн. евро кредит отпуска Кувейтският фонд за арабско икономическо развитие, останалите средства са от бюджета.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK