Рекламната агенция "Идо стил" е избрана за компанията, която е представила най-креативен клип за рекламата на България в конкурса на Държавната агенция по туризъм. Това става ясно от информацията, публикувана на страницата на агенцията за обществени поръчки. Новината беше потвърдена и от Агенцията по туризъм.
В конкурса участваха седем компании, които се състезават с проекти за най-интересен клип, представящ България като атрактивна туристическа дестинация. Наградата от този конкурс е парична. След класирането на участниците предстои втората част от конкурса, в която всички агенции трябва да представят финансовите си оферти за изработването на клиповете. На базата на финансовите предложения ще бъде избран и победителят. Това означава, че крайното решение за избора на агенция, която ще изработи клипа на страната, още не е взето.
В първата част на конкурса две агенции са класирани на второ място - "Идо стил" и "ПР и медиа". Първото място остава свободно. След това в класирането се нареждат рекламната агенция "Крес", "Бус медиа", "Пиар консорциум", "Глобал филмс" и агенция "Прима".
Същата схема на конкурс беше приложена и при избора на агенция, която да изгради националните щандове на България на най-важните международни туристически изложения. Агенцията по туризъм избра за победител "Нойзи дизайн и реклама", въпреки че компанията беше класирана на трето място по креативност на проектите за щандове. Само три-четири месеца преди това държавната агенция развали договора за щандовете със същата компания. Причината беше, че новото ръководство на ведомството не беше доволно от изпълнението на предишната поръчка и от дизайна.
Справка във фирмения регистър ДАКСИ показва, че класираната на първо място за клип "Идо стил" е близка до "Нойзи дизайн и реклама". Собственик на "Идо стил" е Росен Кръстев, който има 65% от "Нойзи дизайн и реклама". Останалите 35% са на Симона Стоянова.
По информация на компаниите, участвали в конкурса, очаква се през тази седмица да започнат срещите между тях и експертите от агенцията по туризъм. На тези срещи компаниите ще представят офертите си. Това означава, че в най-добрия случай процедурата по конкурса ще завърши до края на месеца. Само няколко дни след това започва туристическата борса в Лондон, която се счита за една от най-важните международни инициативи в туризма. На борсата в Лондон България няма да се представя с новия си клип, изразиха недоволството си участниците в конкурса.