"Нова телевизия" също ще работи с Gfk за измерване на гледаемостта

Това ще оскъпи планирането на рекламните бюджети

Дни преди влизането в сила на официалния договор за доставяне на данни за телевизионната гледаемост межди БНТ и "Ге Еф Ка оудиънс рисърч" (Gfk Audience Research - GARB), новата система за мерене на рейтинги си спечели за клиент още една от общо трите национални ефирни телевизии - "Нова телевизия". Решението на частната медия не е изненада на фона на многократните обвинения от страна на ръководството й, че единственият доскоро доставчик на данни за телевизионната аудитория - TNS TV Plan, обслужва интересите на основния конкурент на "Нова" - Би Ти Ви. "Доколкото знам, предварителните данни на Gfk дават по-лоши данни за гледаемостта на "Нова" отколкото нашите изследвания. Не разбирам решението им", коментира пред "Дневник" изпълнителният директор на TNS TV Plan Мила Николова. "Ние не търсим вълшебно огледало, което да ни изкара най-красиви, а достоверни данни", отговори от своя страна изпълнителният директор на "Нова" Павел Станчев.


Договорът между "Нова" и GARB ще влезе в сила от сряда, но окончателно отношенията с TV Plan ще бъдат прекратени чак през януари. През тези три месеца "Нова" ще работи паралелно и с двете агенции за пийпълметрия.


Решението на медията, която се нарежда на второ място по рекламни приходи след Би Ти Ви, да работи и с втората система за измерване на рейтинги поставя в сходно положение и рекламните и медия агенции. За да купуват рекламно време за клиентите си, агенциите трябва да разполагат с данните, с които борави съответната медия. "Професионализмът изисква да притежаваме и двете разменни монети", казва Катерина Буюклиева, управител на "Медия клуб". По думите й обаче купуването на още един пакет данни за гледаемостта от страна на агенциите ще оскъпи услугата по планиране на рекламните бюджети. "Това е допълнителен разход, който е нормално да бъде включен при ценообразуването на нашите услуги", обясни тя и прогнозира, че мащабите на пазара на тв реклама не позволяват поддържането на две системи за пийпълметрия за по-продължителен период.




Мнението й, че наличието на две системи ще затрудни работата при планирането как да бъдат инвестирани рекламните бюджети, подкрепи и Мартин Дановски от името на българското звено на световната медия агенция MPG."Ще има трудности пред медия агенциите и клиентите им, когато трябва да се договарят точни параметри на сделките, било то за годишни договори или за отделни кампании. Просто няма две независими системи на един пазар, които да могат да произведат еднакви данни", каза той. По думите му решението на "Нова" да премине изцяло на новата система в кратък период след въвеждането й и преди тя да е получила "оторизация" на пазара е доста смело.


---------


Мила Николова заяви, че въпреки че TV Plan са загубили "Нова", ръководената от нея агенция не се притеснява от конкуренция. Въпреки това тя предупреди, че, ако БНТ действително започне да работи с GARB от 11 ноември (както е предвидено в договора между консорциума Gfk и държавната медия), TV Plan ще оспорва този договор в съда. "БНТ са подписали договор с друго юридическо лице, не с GARB, което означава, че ако сега започнат да работят с GARB, ще нарушат Закона за обществените поръчки", обясни Николова. По думите й, ако действително искат да работят с GARB, БНТ трябва да обявят нова обществена поръчка. Въпреки че GARB беше отделена от консорциума Gfk впоследствие, юристът на държавната медия коментира, че TV Plan нямат реални основания да оспорват договора, влизащ в сила от 11 ноември.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK