Туристическият бранш поиска да се представя на общ безплатен щанд

Бизнесът пак се обедини срещу агенцията по туризъм

Според бранша агенцията напълно игнорира като партньори неправителствените, браншовите и продуктовите организации и изложенията и ги третира като частни компании

© Живко Ангелов

Според бранша агенцията напълно игнорира като партньори неправителствените, браншовите и продуктовите организации и изложенията и ги третира като частни компании



За втори път през последните два месеца основните браншови организации в туризма се обединиха, като и в двата случая те излизат с общо становище срещу Държавната агенция по туризъм (ДАТ). Седем сдружения изпратиха писмо до председателя на агенцията Марио ал Джебури, в което настояват да получат общ информационен щанд, на който да се представят по време на предстоящите международни изложения до края на тази и през следващата година.


Писмото е подписано от Националния борд по туризъм, Съюза на българската туристическа индустрия, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Българската организация за конгресен туризъм, Българската асоциация за алтернативен туризъм, Националната СПА и уелнес асоциация и Националния хотелиерски мениджмънт клуб. В него те настояват да получат общ безплатен щанд, както и да участва в срещите между агенцията и представителите на международните туристически организации. В средата на септември иначе разединените браншови организации седнаха на една маса, за да поискат държавната агенция да бъде сменена от министерство.


Мнението на организациите този път е, че държавната агенция получава бюджетна издръжка за участието на страната в поне 30 изложения годишно. "Освен това агенцията препродава площите на хотелиери, туроператори и пътнически агенции и инкасира приходи от това. ДАТ напълно игнорира като партньори неправителствените, браншови и продуктови организации и на тези изложения ги третира като частни компании. Това е в абсолютно противоречие с характера на нашите организации, създадени с нестопанска цел, за да представляват обществения интерес и да подпомагат с професионализма си държавната институция", обясняват организациите в писмото си. Наскоро те пак отправиха своето искане, но от агенцията нямаше реакция. В същото време председателят на ДАТ Марио ал Джебури отрича да има противоречие между бизнеса и агенцията по отношение на важните въпроси в туризма.




За първи път се присъединяваме към искането на другите организации за безплатен общ щанд, защото смятаме, че в него има резон, обясни Ася Панайотова от Националния хотелиерски мениджмънт клуб. Участието на сдруженията на международните изложения ще ни помогне да създадем ценни контакти с чужди колеги, посочи още тя.


Бизнесът рядко излиза с общо становище по даден въпрос и често пъти се стига до противоречия между отделните организации. Тепърва сдруженията ще трябва да намерят общо решение на това дали да има министерство на туризма, или да се запази държавната агенция. Друга важна тема, която предстои да се обсъди, е готвената промяна в Закона за туризма. Един от акцентите ще е актуализирането на критериите за категоризиране на туристическите обекти. През миналата седмица от Българската туристическа камара предложиха да бъде създадена конфедерация на браншовите сдружения на бизнеса в отрасъла, която да участва при промените в закона. Никой още не ни е предложил такова обединение, казаха в неделя от борда по туризъм. За предложението нямат информация и в хотелиерския мениджмънт клуб.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK