Германия ще продаде 25% от "Дойче бан" до 2009 г.

Германските държавни железници "Дойче бан" (Deutsche Bahn) ще бъдат частично приватизирани, а акциите качени на фондовата борса през 2008 или най-късно през 2009 г., заяви министърът на транспорта, строителството и градоустройството Волфганг Тифензее. До края на март 2007 г. пък кабинетът трябва да изготви окончателния вариант за раздържавяването на "Дойче бан". Според източници, цитирани от Ройтерс, Германия ще продаде близо 24.9 на сто от капитала на железниците. Продажбата на "Дойче бан" е част от приватизационната програма на Германия, която се надява да получи над 54 млрд. евро от продажба на държавна собственост до 2009 г.


Това е първият напредък за подготвяне на предстоящото първично предлагане на акции (IPO) на железниците от доста години. С парите от продажбите "Дойче бан" ще си осигури свеж капитал, който може да инвестира в модернизация. Използването на този вариант за приватизацията на "Дойче бан" ще донесе на държавата два пъти повече средства, отколкото прилагането на други начини за раздържавяване.


Един от най-ревностните привърженици на приватизацията на "Дойче бан" е изпълнителният директор на групата Хартмут Медорн. Социалдемократическата партия в Германия обаче е силно против тези планове, тъй като според тях влиянието на страната след едно евентуално IPO ще намалее. Германската конституция задължава страната да притежава мажоритарен дял в железопътната мрежа.




Частни инвеститори ще могат да се сдобият с дял от "Дойче бан", но железопътната мрежа ще остане държавна собственост, заяви Медорн. Без IPO компанията ще трябва да отдели милиарди евро, за да финансира заплануваните инвестиции, посочи още Медорн.


"Дойче бан" е една от най-големите германски компании. Оборотът на дружеството за миналата година възлезе на 25 млрд. евро. "Дойче бан" е и последната голяма корпорация, в която страната все още държи пълния контрол.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на години
    *****

    Възприето е схващането, че това е дълъг и сложен процес и минава през ОКРУПНЯВАНЕТО и преструктурирането на компанията до СВЕТОВЕН ЛИДЕР в областта на логистиката и транспорта. Така Германия ще се сдобие с още един мощен локомотив на своята икономика, каквито са примерно Даймлер-Крайслер, Сименс и хилядите други гигантски фирми и банки, всяка от които с обороти по-големи от БНП на целия балкански полуостров. Така например държавното Дойче Бан закупи частните Стинес логистик и Шенкер, за да използва компетентността им, мрежата и мениджмънта им в областта на логистиката - на пръв поглед малко странна антиприватизация. По подобен начин Немските пощи закупиха големите частни компании, лидери в своята област - ДиЕйчЕл (пакетни, експресни и куриерски услуги), световен лидер с логистиката, швейцарската фирма Данцас, американската Еър Експрес Интернационал, британската логистична фирма Ексел. В двата случая държавните монополисти гиганти успяха да се подготвят перфектно за предстоящата либерализация на пазарите им, предизвикателствата на глобализиращия се свят и оформянето на гигантския Евро-пазар, нещо повече - от национални се превърнаха в СВЕТОВНИ ЛИДЕРИ, донесоха и ще донесат далеч по-високи приходи от приватизацията си, отколкото ако бяха съсипани като нашите пощи и железници. Това е разликата между България и Германия. И там и тук държавата беше стопанин и управляваше държавни активи. Който го може, го може, някои до могат много, много, много по-добре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK