Джон де Мол купи 5.15% от капитала на "Ендемол"

След шест години холандският милиардер може отново да си върне компанията

Холандският медиен магнат Джон де Мол е купил 5.15 на сто от капитала на "Ендемол", посочва местният борсов регулатор Autoriteit Financiele Markten, цитиран от агенция "Дау Джоунс". Според анализатори това е сигнал, че Мол може да си върне обратно компанията, която стои зад телевизионното риалити шоу "Биг брадър". Според холандският регулатор Мол е купил акции от компанията, в която беше един от основателите й, а впоследствие я продаде, посредством инвестиционната си компания "Сирт инвестмънтс" (Cyrte Investments).


Слуховете за връщането на "Ендемол", която в момента сегашният собственик "Телефоника" продава, в ръцете на холандският милиардер започнаха през юни миналата година. Тогава близки източници заявиха, че Джон де Мол, може да купи дружеството в участие с италианската "Медиасет". Тогава холандските медии обявиха, че Мол се готви да предложи 14 евро за акция на "Ендемол", което оценява компанията на 1.75 млрд. евро. През септември пък Мол потвърди, че е в контакт с "Медиасет" за евентуална покупка.


Де Мол, който присъства на медийния пазар от над 30 години, основа "Ендемол" през 1994 г. заедно с местния си конкурент Йоп ван ден Енде. През 2000 г. двамата продадоха "Ендемол" на испанската телекомуникационна компания "Телефоника", сделка, която направи холандците милиардери. През ноември 2005 г. "Телефоника" пусна на пазара за първично публично предлагане 22.3 на сто от капитала на "Ендемол". Така пазарната капитализация на компанията стигна 2.1 млрд. евро.




През септември миналата година в британската преса излязоха публикации, че шест частни инвестиционни компании вече са проявили интерес към "Ендемол". Това са британските "Апакс партнърс" (Apax Partners), "Синвен груп" (Cinven Group), "Си Ви Си кепитъл партнърс" (CVC Capital Partners) и "Пърмира" (Permira) и американските "Провидънс" (Providence) и KKR. Тогава финансовият директор на групата заяви пред Ройтерс, че "Ендемол" предпочита да остане независима, което даде повод за спекулации, че бъдещият собственик ще бъде частна инвестиционна компания.


В същото време Джон де Мол все повече навлиза в медийния бизнес в Холандия. През 2004 г. той увеличи дела си в местната телекомуникационна компания "Версател" (Versatel) от 10 на 42%, които продаде година по-късно. Мол направи и няколко стратегически инвестиции в британския футболен отбор "Манчестър юнайтед", както и в холандския производител на спортни коли "Спайкър" (Spyker).

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK