Спадът при германците в България се компенсира от други туристи

Спадът в броя на германските туристи, които през миналия летен сезон са посетили България, се компенсира от другите пазари. Това е изводът в анализа на международната маркетингова агенция "Рисърч енд маркетс" (Research and Markets), посветен на туризма в България. Анализът се базира на данни от българските туристически компании и организации.


Според материала броят на летните туристи през миналата година се е увеличил с 8-10% в сравнение с лято 2005. За периода януари - юли броят на чуждите туристи, посетили България, се е увеличил с близо 5% и е достигнал 2.85 млн. посетители. Като основна причина за спада на германския пазар се посочва презастрояването на морските курорти и неудобствата, които създава непрекъсващата строителна дейност.


Анализът на маркетинговата агенция представя обобщени данни за финансовите резултати и обема на инвестиците в морския и в зимния туризъм. Приходите от януари до юли 2006 г. са се увеличили с 4.6% и достигат 1.16 млрд. евро в сравнение със същия период на 2005 г. Броят на чуждестранните туристи е нараснал с 4.8%. През първата половина на миналата година броят на местата за настаняване се е увеличил със 74%. За летния сезон на 2007 г. са планирани 70 млн. инвестиции. В района на Смолян се очакват над 270 млн. евро инвестиции, в района на Паничище - 100 млн. евро, а в Банско има започнати проекти за над 45 млн. евро.


В същото време германският туроператор ТУИ, който води едни от най-големите групи туристи в България, обяви спад в ранните записвания за следващия летен сезон у нас. Туроператорът започна да продава пакетите си преди близо девет седмици и засега интересът към България е по-слаб в сравнение с предходната година. Другите дестинации, които към момента също бележат спад, са Кипър, Малта, Турция и Хърватия. Тенденцията за новия летен сезон е към силен интерес на германските туристи към "класическите" дестинации по Средиземноморието. На първо място сред фаворитите на германските туристи са испанските курорти, следвани от Италия, Гърция и Португалия.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на туроперейтър
    *****
    Неутрално

    От заглавието си мислиш едно, но от първото изречение след него излиза друго. От заглавието някой може да си помисли, че за сметка на германците са ни посетили други, а от текста под него става ясно, че просто германците са предпочели да почиват другаде. Изобщо информация бом бок.

  2. 2 Профил на Соло
    *****
    Неутрално

    Тенденцията касае само ТУИ и големите туроператори на немския пазар (записванията при тях по принцип намаляват за сметка на увеличаването на неорганизираните пътувания чрез нискотарифните авио-превозвачи. Затова ТУИ са се усетили и влагат значителна част от капитала си в хотелиерския бизнес. Немците (а и други) пътуват все повече неорганизирано и сами си правят пакетите по Интернет.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK