Рупърт Мърдок иска дял от Yahoo!

Интернет групата също има интерес към сделката

Американската медийна компания "Нюз корпорейшън" проявява интерес към сделка с интернет корпорацията Yahoo!, но сделката може да претърпи провал, след като собственикът на една от най-популярните интернет търсачки в света смени изпълнителния си директор.


Според информация на в. "Таймс", който се издава от "Нюз корпорейшън", оглавяваната от Рупърт Мърдок медийна компания иска да придобие 25% от капитала на Yahoo!. В замяна интернет компанията ще получи контрол върху сайта MySpace, който е популярен сред потребителите като виртуална среда за запознанства. Интернет страницата IGN също беше посочена от "Таймс" като част от сделката. Изданието коментира, че осъществяването на подобна размяна ще осигури значителна възвращаемост в инвестициите на "Нюз корпорейшън", която купи MySpace за 580 млн. долара и IGN за 650 млн. В момента стойността на Yahoo! се оценява на 37 млрд. долара, което означава, че четвърт от книжата й ще надхвърлят многократно инвестираните в двете интернет страници средства.


Придобиването на дял в Yahoo! ще осигури достъп на Мърдок и медийната му империя до много нови потребители. Според данни от изследвания всеки месец от услугите на сайта Yahoo! се възползват средно по 100 млн. нови потребители, които представляват потенциална аудитория за компанията на Мърдок. Преговорите на медийния магнат със собствениците на информационната агенция "Дау Джоунс" бяха сигнал, че "Нюз корпорейшън" търси начин да увеличи пазарното си присъствие, а контрол в Yahoo! ще даде на компанията значителен дял от интернет сектора.




Интернет групата също има интерес към сделката, тъй като тя ще й осигури достъп до социално ориентирани услуги и ще даде предимства на компанията в битката й с най-големия си конкурент в интернет сектора - "Гугъл". Именно слабото представяне на Yahoo! в борбата за надмощие сред интернет търсачките стана причина за смяната на изпълнителния директор на компанията във вторник, който беше заменен от един от основателите на Yahoo! Джери Янг. Миналата година интернет компанията направи неуспешен опит да придобие пряк конкурент на MySpace за 1 млрд. долара - сайта Facebook.


IGN и MySpace са сред най-посещаваните сайтове в интернет. MySpace осигурява виртуална платформа за запознанства и обмяна на лични данни, а IGN е популярен сред любителите на видеоигри. Към настоящия момент данните показват, че MySpace има над 100 млн. регистрирани потребителски профила.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK