Газовиците обмислят собствена асоциация

Дистрибуторите на пропан-бутан искат промени в законодателството

Газовиците обмислят собствена асоциация

© Дневник



Дистрибуторите на газ пропан-бутан (LPG) обмислят възможността да се обединят в асоциация, която да лобира пред правителството за пресичане на нелегалната търговия с горивото и намаляване на изискваните по Закона за задължителните запаси от нефт и нефтопродукти стратегически запаси от стоката, които доставчиците трябва да държат на склад.


България е единствената страна в света, която изисква от дистрибуторите на пропан-бутан да поддържат задължителни запаси, заяви пред "Дневник" директорът на "Витогаз" за Европа Кристиян Коше при представянето на компанията, която наскоро чрез френската компания майка "Рубис" придоби газовия бизнес на "Шел" за България и още четири страни. Мениджмънтът на дружеството ще се опита да инициира обединяването на бранша в асоциация, която да реши проблемите, каза Коше. Според експертите на "Витогаз" съхранението на изискваните количества пропан-бутан е десет пъти по-скъпо от това на бензина и дизела и това оскъпява ненужно бизнеса на дистрибуторите на газ.


Намаляване на акциза за газа, който се ползва като гориво за автомобили, е другото искане на газовиците към властта, което трябва да стане чрез промени в Закона за акцизите и данъчните складове. В момента косвеният данък за автогаза в България е сред най-високите в Европа - 34 стотинки на килограм. Браншовиците настояват акцизът да бъде намален от 34 на 25 стотинки на килограм, което ще изравни степента на облагане на продукта в България с минималната ставка в Евросъюза и ще го направи по-атрактивен за потребление. Газът пропан-бутан е третото най-употребявано гориво в транспорта според данните за продажбите на дистрибуторите на горива.




Вече три години настояваме за намаляване на косвения данък върху пропан-бутана за коли и нямаме никакъв отговор от правителството, обясни Милчо Василев, изпълнителен директор на "Газтрейд". Според него идеята за създаване на организация, която да защитава правата на дистрибуторите на газ, е интересна и е готов да преговаря с колегите си. От "Топливо" в петък също заявиха, че биха подкрепили идеята за учредяване на асоциация.


Повечето водещи дистрибутори на пропан-бутан са членове на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), която обединява най-големите петролни и газови компании в страната. Според Кристиян Коше от "Витогаз" обаче е необходимо и учредяването на отделна организация само на търговците на газ. Колегите му от бранша смятат, че това няма да попречи на работата им в другата асоциация, където членуват.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на motor
    *****
    Неутрално

    Намаляването на какъвто и да е данък върху автомобилите и горивата за тях трябва да става само в комбинация със свалянето им от тротоарите и прогонването им от зелените площи, училищните дворове, детските площадки с люлки и катерушки, дворове на детски ясли и други типични места за паркиране на българите (най-паче на софиянците). Като си купят всичките по един гараж за 10-15 хиляди евро и почнат да си плащат вноската по заема - 150 - 200-тина евро месечно, тогава ще имат пълно основание да искат намаляне на акциза. Проблемът на бюджетирането в България е, че не се знае кой какво плаща и какво получава срещу това. Държавата и общините са доста щедри спрямо автомобилистите, като са им предоставили цялото градско пространство в ущърб на хората без възможности за автомобил (пенсионери, социално слаби, ученици, майки с детски колички). Строителните фирми, които преди 5 години са предвиждали по проект достатъчно гаражи в блоковете си, вече си опариха пръстите, защото българинът предпочита да даде парите за джип по-горна класа или за втора кола за съпругата и трета за сина-студент, но никога и при никакви обстоятелства за гараж. Държавата, общините и КАТ щедро насърчават такъв тип ориентало-африкански манталитет. В момента ако някой кмет на София понечи да разкара колите от тротоарите, ще избухнат протести като в ивицата Газа.

  2. 2 Профил на Телемах
    *****
    Неутрално

    България е рай за автомобилистите. Само у нас могат да карат в лентата за автобуса, да не спират на зебра, да паркират където си искат и никой да не ги глобява. Ако все пак получат акт в един от 100-те случая на нарушение, тогава могат да не го плащат с години.

    Този Кристиян Коше ако иска да направи нещо полезно, то нека да вземе да организира един кръстоносен поход, с който хиляди французи, англичани и германци да нахлуят в България и да започнат чрез инквизиционни наказания да изкореняват примитивните навици на българина. Примерно: паркиране на тротоар -> цак дамгосване, засторяване на градинка -> цак клада, хвърляне на боклука през прозореца -> цак набиване на кол..... (музеят на инквизицията в Милано може да даде добри идеи за мерките, с които да бъде цивилизован българският народ)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK