Отчетите потвърждават очакванията за силни резултати

Изминалата 2007 г. се очертава като една от най-силните корпоративни години за последните десет години. Това става ясно от първите отчети на дружествата, които вече са публикувани на сайта на Българската фондова борса (БФБ).


Русенският производител на подови настилки, изкуствени кожи и фолио "Петър Караминчев" подобрява значително рентабилността си, след като увеличава два пъти печалбата си за 2007 г. до 107 хил. лв. при около 9 на сто ръст на продажбите. Наред с това дружеството задържа ръста на разходите и съумява да използва активите си значително по-добре, което се изразява в много близки до нормалните нива стойности на показателите за ликвидност.


Миналата година е "излизане от нулата" (break even point) за троянската машиностроителна компания "Машстрой". Компанията повишава с над 3.5 млн. лв. оборота си и за разлика от предходната 2006 г. постига и печалба. Същевременно разходите на предприятието са нараснали значително по-малко.




Нетната печалба на варненското дружество "Варна плод" (VPLOD) за миналата година бележи ръст от 8.8% спрямо предходната. Според отчета размерът на печалбата е 1.401 млн. лв. при 1.295 млн. лв. в края на 2006 г. С основeн принос за по-високата печалба са по-ниските данъчни разходи и лихвените приходи. Към държавната хазна дружеството е платило 73 хил. лв. по-малко, а лихвените приходи са достигнали 103 хил. лв. при 58 хиляди за предходния отчетен период.


Компанията за автобусни превози "Етап адресс", която планира публично предлагане (IPO) на акциите си през тази година, излезе на 184 хил. лв. печалба за 2007 г. независимо от двойното нарастване на разходите за лихви до 1.18 млн. лв. В основата на положителния резултат е по-високият оборот - 7.57 млн. лв., който надвишава миналогодишния с около 920 хил. лв. Още през миналата година дружеството обяви, че ще предложи до 20% от капитала си на българската борса през 2008 г., като времевият период на предлагането беше определен за март. В момента капиталът на компанията е 2.33 млн. лв., като се планира той да бъде увеличен значително.


Основният бизнес на "Етап адресс" са автобусните превози, но дружеството бутилира и минерална вода с марката "Ком" и развива дейност в туристическия сектор. Постъпленията от IPO-то ще бъдат използвани за инвестиции в покупката на нови автобуси и машини за бизнеса с минерална вода на дружеството.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  2. 2 Профил на Nonsense
    *****
    Неутрално

    Чавдар ПЪРВАНОВ ? Амииии..?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK