"САБ Милър" настъпва към руския пазар

Промените в предпочитанията на руските потребители имат значителен принос за растящите продажби на бира. Все повече руснаци предпочитат да пият бира вместо "твърд" алкохол

Промените в предпочитанията на руските потребители имат значителен принос за растящите продажби на бира. Все повече руснаци предпочитат да пият бира вместо "твърд" алкохол



Британската пивоварна компания "САБ Милър" иска да увеличи пазарното си присъствие в Русия, съобщи "Файненшъл таймс". Дружеството иска да се възползва от икономическия ръст на страната, както и от нарастващото потребление на бира. "Участието ни на руския пазар не е такова, каквото бихме искали", обобщи в интервю за британския ежедневник изпълнителният директор на "САБ Милър" Греъм Макей. Според него Русия, както и останалите пазари от Източна Европа, имат възможността за динамичен растеж, който ги прави атрактивни за големите компании. Към този момент позициите на британското предприятие в Русия са сравнително слаби - "САБ Милър" държи едва 6% от руския пазар на бира.


Смяната в предпочитанията на потребителите увеличават продажбите на бира и привличат инвестиции от страна на големите компании, смята Макей. Последният показателен пример за това беше сделката за поглъщането на британската "Скотиш енд Нюкасъл" от датската "Карлсберг" и холандската "Хайнекен". След сделката "Карлсберг" придоби пълен контрол върху дъщерното си дружество "Балтик бевъриджес холдингс" (BBH), което до тогава управляваше съвместно със "Скотиш енд Нюкасъл". Според експертите, ако тази сделка приключи успешно, "Карлсберг" ще стане едноличен лидер на пазара на бира в Русия с дял от 38%. Това отрежда на "САБ Милър" четвърто място сред играчите на руския бирен пазар предвид факта, че компанията изостава по продажби от "Хайнекен" и белгийската "ИнБев". "САБ Милър" има своя пивоварна фабрика в близост до Москва и в момента строи втори завод на стойност 170 млн. долара. Макей съобщи, че компанията му ще разчита основно на органичен растеж с налагане на собствени търговски марки, но не е изключено придобиването на местна пивоварна, за да увеличи допълнително пазарния си дял. По думите му продажбите на компанията в Русия са скочили с 18% за периода април - септември, а през последното тримесечие на 2007 г. са нараснали със 7 на сто. За последните пет години "САБ Милър" отчита среден годишен ръст в продажбите си в Русия от 30%. Дневник



6% е пазарният дял на "САБ Милър" в Русия


30% е средният годишен ръст в продажбите на дружеството


170 млн. долара е последната инвестиция на компанията в страната


"Карлсберг", Хайнекен" и "ИнБев" са основните конкуренти

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK