Собственикът на "Нова тв" гледа към печатния пазар в България

"Антена груп" обмисля да купи 80% от "Агенция Ева"

Гръцката медийна компания "Антена груп" (Antenna Group), която е собственик на "Нова телевизия", планира да навлезе на българския пазар на печатни издания. Плановете на гръцката компания са да купи дял от 80% от капитала на "Агенция Ева", която издава списание "Ева". Съобщението за предстоящата концентрация е публикувано на страницата на Комисията за защита на конкуренцията. Между двете компании се водят преговори и сделката е на етап подписване на предварителни договори, поясняват от "Нова тв". Сумата по сделката не се уточнява. Списание "Ева" е един от лидерите на българския пазар по отношение на печалбата, което е и основната причина "Антена груп" да преговаря за придобиването му, поясняват от "Нова телевизия". Предстои антимонополната комисия да се произнесе по предстоящата сделка.


"Антена България" планира да запази фокуса си върху телевизионния бизнес и разширяването на присъствието си на местния тв пазар. За сега закупуването на списание "Ева" няма да бъде последвано от развитие на печатния пазар в България, уточняват от телевизията. В момента обмисляме да се развиваме на телевизионния пазар и търсим възможности за инвестиции, поясняват нейни представители, цитирани от агенция SeeNews. Напролет "Антена България" планира да пусне нов риалити телевизионен канал.


"Антена България" купи "Нова телевизия" през 2000 г. През 2003 г. телевизията получи лиценз за национално ефирно разпространение на своята програма и стана втората частна национална телевизионна медия в България след като Рупърт Мърдок купи медийната компания "Нюз корпорейшън".




"Агенция Ева" е собственост на Милена Попова-Блъскова, която е и главен редактор на списание "Ева". След сделката тя ще запази останалите 20% от списанието. Пазарният дял на "Ева" за 2007 г. е 18%, колкото държи и основният му конкурент - "Ел" (Elle). През 2007 г. списание "Ева" за трета поредна година се нареди и на първо място по приходи от реклама, които достигнаха 4.148 млн. лв. Второто място по този показател зае "Ел" с 3.616 млн. лв. Основната конкуренция в бранша се формира от трите големи издателски компании - "Санома България", "Атика медиа" и "Болкан медиа груп".
-----------------


Дейността на списание "Ева" в числа:


18% е пазарният дял на "Ева" за 2007 г.


4.148 млн. лв. са приходите от реклама на българското списание за 2007 г.


3 поредни години "Ева" е лидер по приходи от реклама сред списанията


10-годишна е историята на "Ева" в България


20% от "Ева" остават собственост на главната редакторка Милена Попова

Коментари (0)
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK