Французи прилагат франчайзинг в птицевъдството

Над 20 български ферми отглеждат пилета "Дюк"

Вкусът на пилето "Дюк" е много по-добър от този на бройлерите и българските домакини вече са оценили предимствата му, обясниха френските мениджъри

© Дневник

Вкусът на пилето "Дюк" е много по-добър от този на бройлерите и българските домакини вече са оценили предимствата му, обясниха френските мениджъри



Френската компания DUC е сключила договори с над 20 български фермери, които отглеждат по френска технология специално селектирана порода пилета, кръстоска между бройлер и домашна кокошка. "Средносрочната ни стратегия залага десетки милиони евро инвестиции, така че до 2012 г. да работим със 150 български ферми", съобщи генералният директор на DUC Жоел Маршан.


Мениджърите са избрали България пред останалите източновропейски държави заради традициите в птицевъдството и растящото вътрешно потребление на пилешко месо. Маркетингово проучване, направено по поръчка на френската компания, показало, че производството на пилешко месо за последните години е нараснало с около 5 хил. тона, като делът на белите меса вече заема 61 на сто от общото месно производство. "Предвиждаме нов ръст и на консумацията на пилешко месо, която до три години ще достигне 10 кг за година при 9 килограма сега", обясни и мениджърът по производството Жан-Пиер Шарерон.


Франчайзинговата схема включва доставка на малките пиленца и фуражите плюс спазване на строги изисквания при отглеждането им. Породата е създадена преди 17 години от кръстоска с домашна кокошка, устойчива е на болести и при отглеждането й не се използват антибиоици. Фуражът е само растителен и не се допускат рибни или животински съставки. Половината от дневната дажба задължително е царевица, което придава естествено жълт цвят на месото, обсни Жан-Пиер Шарерон. Пилетата се отглеждат в по-широки боксове от тези на бройлерите и поради липсата на изкуствени стимуланти стават годни за пазара не след 40 дни като при бройлерите, а за 56 дни. Французите са сключили договори и с лицензираните кланици в Стара Загора и Севлиево, което гарантира продажбата на продукцията не само в България, но и в региона. Продаваните във Франция пилета достигат 2 килограма, но за българския пазар мениджърите осигуряват по-малки птици, като се съобразяват с финансовите възможности на домакинствата. Килограм охладено пиле "Дюк" в българските магазини се продава от 4.50 до 5.40 лв., което отговаря на по-големите разходи за отглеждането им.


Българските фермери са длъжни да спазват изискванията за отглеждане, затова и много от тях инвестират в модернизация. "Стратегията ни е да разкриваме нови работни места в региони с висока безработица, затова първите стопанства бяха в Плевенско, Русенско, Великотърновско и Пловдивско. Подпомагаме производителите и в кредитирането, като гарантираме пред банките възвращаемостта на заемите", обясни мениджърът в производството.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Isuf
    *****
    Любопитно

    Какви са условията ,които трябва да изпълня за да мога успешно да кандидатствам и да ме приемат
    Интересувам се ...
    Искам и мога да се занимавам с такъв вид дейност , но уви нямал съм шанса да намеря подходящи партньори и инвестиции
    благодаря за отделеното внимание





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK