"Фикосота синтез" достигна 100 млн. лв. оборот

Българската компания за производство и продажби на почистващи препарати, продукти за грижа за тялото и храни "Фикосота синтез" отчете малко над 100 млн. лв. оборот за миналата година, което е с ръст от над 30 на сто спрямо 2006 г., съобщиха от дружеството. Очакванията за тази година са, че продажбите ще нараснат с още между 35 и 40 на сто, казаха от "Фикосота синтез".


Компанията е един от основните играчи на почистващи препарати и продукти за грижа за тялото на българския пазар, като се конкурира с компании като "Хенкел" и "Проктър и Гембъл". През последните години "Фикосота синтез" следва стратегията да навлиза и разширява позициите си в страните от Балканския регион, където налага собствени марки.


Най-голямата част от оборота е реализиран на българския пазар, където компанията отчита 14% ръст. Другите два големи пазара са Украйна и Румъния, където българският производител отчита съответно 50 и 80 на сто увеличение на продажбите.




"Доволни сме от факта, че въпреки неблагоприятната икономическа обстановка успяхме да отбележим високи ръстове на по-младите ни пазари. Това важи най-вече за Румъния и Украйна - пазари с добър потенциал", коментира финансовият директор на компанията Десислава Гъркова.


През миналата година "Фикосота синтез" инвестира над 30 млн. лв. в нови производствени линии и пусна нови продукти на пазара. Компанията започна да произвежда тоалетна хартия. В хранителния сегмент навлезе с производството на нова вафла. Най-големите ръстове на продажбите, реализирани през миналата година, са на течни сапуни в Украйна, омекотители в Румъния, на перилни препарати - и в двете страни, както и в България.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK