Dell очаква по-голям пазарен дял в България през 2008 г.

Компанията е продала над 4 хил. лаптопа за първото тримесечие

Американският производител на компютри Dell очаква да повиши пазарния си дял в сегмента на настолните компютри, лаптопите и сървърите в България и Румъния през тази година, е заявил в интервю за електронното издание SeeNews регионалният мениджър на компанията за двете страни Михай Гуран. Причина за отпимистичните прогнози са новите продукти и разширяването на мрежата му от търговци на дребно. Според Гуран пазарният дял на компанията и в трите сегмента в България ще нарасне от 5.2% за миналата година до 8.2% през настоящата. Очакванията за Румъния са, че пазарът на Dell ще се увеличи от 9% през 2007 г. на 11 на сто през 2008 г. "Нашата цел за всички развиващи се страни е да растем по-бързо от темповете на развитие на самия пазар", е заявил Гуран, допълвайки, че това ще се случи през следващите няколко години чрез предлагане на нови продукти за крайните потребители и в партньорство с мрежата от риселъри.


Dell е инвестирала близо 1 млн. долара в България за изграждането на дистрибуторски центрове и поддръжката с резервни части. Компанията очаква да продаде на българския пазар само през тази година 25 - 30 хил. десктопи, ноутбуци и сървъри. За миналата година продажбите й тук достигат 17 110. В същото време за по-големия румънски пазар плановете й са за реализирането на над 120 хил. устройства. Броят на продадените машини за 2007 г. в България се е повишил с 55%, двуцифрен ръст отбелязват продажбите й и в Ръмъния.


Само през първото тримесечие на 2008 г. компанията е продала у нас 4150 лаптопа, което представлява покачване от 275%, показват предварителните данни на IDC. Гуран не съобщи на каква стойност възлизат приходите им от продажби. Пазарният дял на компанията при ноутбуците в Румъния е по-висок, отколкото в България, докато у нас пазарът на десктопи и сървъри е по-голям. Според Гуран това се дължи на факта, че в Румъния вероятно работят по-добре с търговските вериги, докато българските й партньори са фокусирани върхи големи корпоративни клиенти и правителствения сегмент.




Компанията пуска ProSupport


Dell обедини предложенията си за поддръжка на клиентите в една програма за всички страни, наречена ProSupport. Тя обединява 10 предложения за обслужване, като ги свежда до два пакета - ProSupport за сертифицирани ИТ специалисти и ProSupport за крайни потребители с включен софтуер от типа "Как се прави". Основно предимство на програмата е директният контакт със сертифицираните техници от експертния център на Dell.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK