"Регал":Съотношението качество/цена е решаващо при избора на магазин

Местоположението на магазина продължава да е от&nbsp;ключова важност<br />
<br />

© Георги Кожухаров

Местоположението на магазина продължава да е от ключова важност



Критериите, по които потребителите избират магазин, в който да харчат парите си, вече не са същите. Според глобално онлайн проучване на The Nielsen Company, провеждано на шест месеца, ролята на локацията като ключов фактор за успех в търговския бизнес има нужда от преразглеждане, се казва в публикация в последния брой на сп. "Регал". В международен план като най-важен критерий вече се очертава доброто съотношение между качество и цена.


Последното издание на изследването е проведено през април 2007 г. сред


26 486 интернет потребители от 47 пазара в Европа, Югоизточна Азия, Северна и Южна Америка и Средния изток. Освен съотношението качество/цена от участниците е било поискано да степенуват по относителна важност и други аспекти като: асортимента на висококачествени марки и продукти; местоположението; удобството/лесното паркиране; използването на рециклируеми торби и опаковки.




Доброто съотношение качество/цена е посочено като фактор номер едно от осемдесет и пет процента от потребителите. Най-голяма е важността му във Филипините, Сингапур, Португалия, Германия, Индия и Австрия.


Местоположението


на магазина продължава да е от ключова важност. Но резултатите ясно показват, че правилата на търговията на дребно са различни в зависимост от страната и региона. Южнокорейците, индонезийците и германците харесват магазините, които са най-близо до тях. Малайзийските купувачи обаче предпочитат супермаркетите с най-удобното/лесно паркиране. Руснаците и индийците търсят търговските обекти, които предлагат по-добър асортимент от висококачествени марки и продукти. Филипинците и сингапурците определят като най-важно съотношението качество/цена.


Следващото по важност изискване на потребителите е наличието на


Добър асортимент


от висококачествени марки и продукти в магазина. С най-високи оценки за важността на този критерий се отличават потребителите от развиващите се икономики на Русия (93%), Индия (79%) и Китай (78%), както и от напредващите балтийски държави Латвия (78%) и Литва (77%). С повишаването на разполагаемите доходи вкусовете еволюират и потребителите започват да търсят повече луксозни продукти. Това ги насочва към супермаркетите, които предлагат по-добър асортимент от висококачествени, маркови продукти.


Днешният купувач, от една страна, е склонен да преследва изгодните покупки, а от друга, очаква търговците да разполагат и с широк асортимент висококачествени скъпи марки. Това "двойствено търсене" показва, че в някои категории клиентите искат "най-евтиното от евтиното", а в други - "най-доброто от най-доброто". То дава основание на капацитетите в търговията на дребно да наричат днешния купувач шизофреничен.


Кога един магазин предлага "добра сделка"


според потребителите? Отговорът е в комбинацията между цените, промоциите и начина, по който клиентите възприемат магазина.


Като важен елемент при избора на супермаркет 75% изтъкват това той да предлага много промоции и редовни ценови отстъпки. Седемдесет процента се влияят от това магазинът


да има репутация на място, което е по-евтино от останалите. На трето място по значимост е търговците да обявяват цените в брошури. Проучването показва, че голяма част от интервюираните сравняват цените между различните търговци, ценовите намаления, предлагани чрез карти за лоялни клиенти, и магазините, които обещават ниски цени всеки ден.


И тук има регионални различия. Европейските купувачи определят като основни особености на добрия магазин множеството промоции и ценови отстъпки и репутацията на магазина като по-евтин от останалите.


Намаляването на цените чрез карти за лоялни клиенти в магазините е най-ценно за потребителите в Европа и в региона на Източна Европа, Близкия изток и Африка.


При потребителите в Югоизточна Азия на преден план излизат цените, публикувани в промоционалните материали на магазина, и обещанието за ниски цени всеки ден. Азиатските купувачи са най-склонните да проучват и сравняват цени между различните търговци на дребно, да вярват на слухове и съвети на приятели.


Репутацията - важна, но недостатъчна


Репутацията на един магазин като по-евтин от конкурентните се оказва вторият най-значим фактор, който потребителят взима предвид, за да определи какво е съотношението между качество и цена. Четири от всеки десет потребители обаче се заемат лично да се уверят, че получават най-доброто за парите си, като проучват и сравняват цени между търговците на дребно. Цените, публикувани в промоционалните материали вътре в магазините, са от значение за 62% от интервюираните.


Собствените марки като фактор


Около 54% от всички потребители казват, че за тях е важно супермаркетът да предлага широка гама по-евтини продукти под собствената му марка. Девет от десетте водещи страни, в които клиентите отдават най-високо значение на асортимента от продукти с марката на магазина, са западноевропейски. В този регион делът на т.нар. private labels е над 20% от продажбите на бързооборотни стоки.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK