"Приста ойл" открива терминал за базови масла

Съоръжението е сред петте най-модерни в Европа

<em>Резервоарите могат да съхраняват 24 хил. куб.м масла</em>

© Дневник

Резервоарите могат да съхраняват 24 хил. куб.м масла



Специализиран терминал за приемане, съхранение и експедиране на рафинирани базови масла ще открие до месец "Приста ойл". Това съобщи за "Дневник" Антон Манолов, изпълнителен директор на "Поддържане чистата на морските води" АД (ПЧМВ), част от структурата на "Приста ойл".


Съоръжението е разположено на 29 дка на територия на ПЧМВ. Пирсът разполага с едно корабно място и дава възможност да се приемат и обработват танкери с товароизместимост до 10 хил. т. Инвестицията е около 7 млн. евро. Проектът е дело на "Химпроект Девня" ООД.


Според Манолов това ще бъде най-големият и модерен терминал в Черно море. Оборудването е дело на датски и шведски компании. След влизането в експлоатация на терминала той ще бъде в топ 5 в Европа и ще бъде съизмерим с подобни в Ротердам и Анверс, каза Манолов. За "Приста ойл" това е второто поредно съоръжение след това в Одеса. Капацитетът там е 11 хил. куб.м и работи от 2004 г.




Базовите масла се използват като заготовки за моторни и индустриални масла. В момента "Приста ойл" е лидер на пазара в Югоизточна Европа. У нас компанията държи около 55 на сто от сегмента и произвежда над 150 вида масла в завода си в Русе. Дружеството е представено изключително добре в Румъния. Там "Приста ойл" държи 15 на сто от продажбите на моторни и индустриални масла, но се надява пазарният й дял да се удвои в рамките на следващите две години. Дружеството има завод в Истанбул и има около 11% от пазара в Турция. "Приста ойл" е добре позната още в Сърбия, Унгария и Украйна, където държи около 8 на сто от пазара, както и Македония, където присъствието й е над 20 процента. "Приста ойл" е собственик и на завод "Монбат".


Терминалът във Варна ще разшири значително логистичните възможности за снабдяване на заводите на "Приста ойл". На практика съоръжението ще позволи да се внасят еднократно по-големи партиди базови масла, а това гарантира по-голяма пазарна гъвкавост. На него обаче ще могат да разтоварват и други компании, допълни Манолов. Реализацията на проекта стана възможна след промените в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата отпреди няколко години. Те дадоха възможност за изграждането и функционирането на частните пристанища за обществен транспорт с регионално значение.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на от фирмата
    *****
    Неутрално

    Проектът на резервоарите е изпълнен от фирма "КЗУ Груп Инженеринг"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK