Сделката между "Евроком и "Кейбълтел" засега се отлага

Засега компаниите, които се страхуваха, че сливането на "Евроком" и "Кейбълтел" ще създаде монопол на пазара на платена телевизия в България, могат да бъдат спокойни. Сделката между двата най-големи кабелни оператора в страната още не е финализирана и няма яснота кога точно ще се случи това. Според информация на в. "Капитал" тя няма да се състои и причините за това са финансови. Купувачът - фондът Warburg Pincus (собственик на "Евроком МБ"), който трябвало да намери почти 100 млн. евро, не разполагал с необходимите пари. В публичното пространство обаче никога не е имало конкретна цифра за стойността на сделката. "Има забавяне, но не съм информиран, че сделката нямало да се състои", каза за "Дневник" председателят на борда на "Евроком" Петьо Стайков. Причина за забавянето е финансовата ситуация, която кара хората да бъдат по-внимателни. Стайков очаква, че в началото на следващата година разговорите за покупката на "Кейбълтел" ще продължат и тогава финализирането на сделката е възможно. "Сега е краят на годината, още правим преценки как сливането ще се отрази на бъдещето ни", допълни той.


Информацията потвърди и изпълнителният директор на "Кейбълтел" Димитър Радев. "Факт е, че до момента сделката не е финализирана и не очакваме да се случи в рамките на 2008 г. Това е свързано с финансовата ситуация на международните пазари и разбирателството между двете страни по параметрите на сделката", заяви той. Радев не очаква някакво развитие и през следващите два-три месеца." Сделката сама по себе си е сложна и й влияят повече фактори, защото не е свързана само с България и ситуацията тук, освен това има редица неизвестни, които страните трябва да обсъдят", каза още Радев. Той е сигурен обаче, че през следващата година преговорите ще продължат според финансовата ситуация и условията на пазара. Дотогава двете компании ще работят отделно, като конкуренти, каквито са и в момента.


Сливането на двата оператора беше одобрено в началото на октомври, след като в продължение на два месеца Комисията за защита на конкуренцията проучва как евентуалната сделка ще засегне българския пазар. Тогава Стайков каза, че обединените компании ще държат една четвърт от пазара на платена телевизия в България, без да обяви цената на сделката и общия брой абонати.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK