Веригите за техника усетиха спад на продажбите

Конкуренцията ще се води с агресивни коледни промоции

Веригите за техника усетиха спад на продажбите

© Дневник



Бизнесът на веригите за техника, който през последните две-три години се развиваше с мълниеносни темпове и отбелязваше между 20 и 50% годишен ръст на продажбите в различните категории, усети ефекта от финансовата криза. От октомври продажбите им намаляват с между 15 и 20 на сто спрямо същия период на миналата година, съобщиха представителите на основните играчи на пазара - "Техномаркет" и "Технополис". Прогнозата за общото потребление е, че годината все пак ще завърши на плюс, но с по-малък процент.


Мениджърът на "Технополис" Божидар Колев посочи, че до момента продажбите им са на лек плюс, но заедно с новите магазини, отворени през тази година. Те са четири, а с тях общият брой на обектите "Технополис" - 21. Мениджърът на "Техномаркет" Николай Китов обяви, че годината ще завърши на по-малък от миналогодишния плюс - между 5 и 10%.


Веригите за техника разчитат най-вече на продажбите през декември, когато се прави между 25 и 30 на сто от оборота. Според финансовите отчети на основните вериги през миналата година пазарът се е изчислявал на около 1.5 млрд. лв. Това означава, че само през декември оборотите на магазините за техника са поне 375 млн. лв.




За да си запазят продажбите за Коледа, веригите прибягнаха до агресивни промоции, с които да привличат клиентите. Отстъпките са в размер на 10-15 на сто, при голяма част от покупките клиентите ще получават подаръци, има оферти и от типа купи едно, получаваш две. "Правим по-големи отстъпки и промоции от минали години, но това е начинът да се задържат продажбите", обясни Колев.


Въпреки очакванията за спад в потреблението както в световен мащаб, така и в България, веригите за техника засега не променят плановете си за инвестиции. "Технополис" догодина има намерение да отвори три-четири нови магазина предимно в големите градове, включително и в София. "Техномаркет" ще продължи с експанзията си в съседните страни. Инвестициите са насочени към Македония, Словения, Косово, Албания, Черна гора и др. Там веригата влиза в обекти под наем. По думите на Китов българската компания е конкурентна с това, че може да внася по-голям обем стоки и да ги разпределя на по-малките пазари.


Според Колев през следващата година пазарът ще е в застой, но след това ще продължи да расте с още по-бързи темпове. "Това са отложени, а не отменени продажби", каза той. Китов също очаква пазарът да расте. "В България средното потребление е 59 евро на човек, в Централна Европа - 350-360 евро, а в Западна Европа - 500 евро", посочи той.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ех Колев Колев,
    *****
    Неутрално

    При 10-15 пъти по-ниски заплати колко да бъде? А сега като няма и кредити ще стане още по-малко

  2. 2 Профил на Oven
    Oven
    Рейтинг: 729 Неутрално

    "Българската работа е работа не обмислена, или зле обмислена, лошо ръководена, или оставена без ръководство и като правило завършва със скандал"
  3. 3 Профил на Български бизнес
    *****
    Неутрално
  4. 4 Профил на Сократ
    *****
    Неутрално

    Колко много неща, от които нямаме нужда!

  5. 5 Профил на абитурент
    *****
    Неутрално

    помогнете моля ви колебая се между ЛСД-32 инча на сони и самсунг-кое да избера......??????

  6. 6 Профил на до абитурент
    *****
    Неутрално

    Няма какво да се колебаеш-вземай Сони

  7. 7 Профил на видинчанка
    *****
    Неутрално

    Браво, браво...а във Видин поне още по два маркета, и моля ви нека са по-големи





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK