"Фейс оф" въвежда програмата GUEST в България

Компании от автомобилната индустрия и банковия сектор вече са дали заявка да се включат

Основно правило при привидното пазаруване е, че клиентът винаги има право

© Красимир Юскеселиев

Основно правило при привидното пазаруване е, че клиентът винаги има право



Компанията за маркетингови проучвания "Фейс оф" (Face off) ще въведе за първи път в България през 2009 г. програмата GUEST Study. Методът дава възможност на бизнеса да провери чрез тайни клиенти качеството на обслужването си по 5 конкретни критерия - G (Greet - поздравям), U (Understand - разбирам нуждите на клиента), E (Explain - обяснявам), S (Suggest - предлагам) и T (Thank - благодари на клиента и го покани отново).


Компаниите, които се включат в изследването, ще бъдат оценявани от "Фейс оф" цяла година. В края на 2009 г. резултатите от проучването ще бъдат обявени публично и ще се направи класация както между отделните компании, така и между различните браншове в страната.


Досега интерес към програмата са проявили компании от автомобилната индустрия, банковия сектор, търговците на бързооборотни стоки, мебелни магазини, вериги за техника, хотели и ресторанти, съобщи директорът по продажбите на "Фейс оф" Сашка Павлова. Според екипа на агенцията причината програмата да бъде приложена в България е все по-големият интерес на компаниите към подобни маркетингови проучвания. Тези инструменти дават възможност на фирмите да се позиционират спрямо конкурентите си на пазара и според резултатите да инвестират в услугите и в обучението на служителите си, ако това се налага.


Партньорът на "Фейс оф" - хърватската компания "Хераклеа" (Heraklea), вече е провела подобни изследвания в редица индустрии в 7 държави от Югоизточна Европа. През 2008 г. проучванията са обхванали различни браншове в Хърватия, Македония, Косово, Сърбия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора. Според екипа на "Фейс оф" резултатите от другите държави в региона могат да бъдат полезни и за българските компании и ще бъдат предоставени на всички компании, които се включат в програмата GUEST.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nikola
    *****
    Разстроено

    Като се изключи фактът, че услугата mystery shopper се предлага от кажи-речи всяка рисърч агенция в България, а 5-те конкретни критерия ги използваме за проучване за клиент в момента, информацията е точна.
    Прекалено нагъл ПР...

  2. 2 Профил на Баба Меца
    *****
    Любопитно

    Това в действителност не е нещо ново. Даже наскоро Била проведоха подобно проучване с помощта на агенция "Маркет айс". Има и редица подобни примери, като действително критериите няма какви други да бъдат, независимо как ги наричат. Напълна съм съгласна с Никола.

  3. 3 Профил на branko_pizdri4
    branko_pizdri4
    Рейтинг: Любопитно

    Аз пък съм чул че щом се отнася до услугата mystery shopper от малкото специализирани агенции в този бранш именно маркет айс са най - добрите, даже ако не се лъжа те се май част от Publicis Marc Group, което според мен говори много.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK