След повече от 60 години Германия отново може да национализира банка

<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.en">cc</a>&nbsp;<a href="http://flickr.com/photos/trj/">jeff_w_brooktree</a>

© jef_w_booktree

cc jeff_w_brooktree



Късно снощи германски държавници са приели проектозакон, който дава право на държавата да национализира банкови институции, намиращи се в тежко финансово положени, съобщи Ройтерс. В закона, приет по-рано днес, се казва, че до подобни мерки ще се прибягва само в краен случай, след като всички други възможности са изчерпани.


Именно такава е ситуацията в най-голямата немска банка - Hypo Investementbank AG. Опити за помощ от страна на държавата се обсъждат вече почти месец, като в крайна сметка, законодателите прецениха, че важността на банката и тежкото й финансово състояние са достатъчна причина за национализацията на институцията. Именно към Hypo е насочен и гласуваният закон, коментират източници, цитирани от Ройтерс. В него се споменава, че всякакви действия по национализация, трябва да бъдат одобрени до края на юни и извършени до края на октомври 2009г. Подобни кратки срокове за сложните бюрократизирани процедури, дават възможност единствено на Hypo да търси спасение чрез експроприация.


Германският банков сектор страда много през последните месеци, като втората по големина институция в страната, Commerzbank, обяви загуба от $1.02 млрд. за последното тримесечие. Банката, в която държавата има дял от 25%, преживява много тежко финансовата и икономическа криза. Според анализатор на Merk Finck & Co, цитиран от "Блумбърг", рецесията и скорошното придобиване на Dresdner Bank са основните причини за лошия финансов резултат и за предстоящата най-тежка година от края на Втората световна война. Само за 2008г., провизиите за подсигуряване на лоши заеми на Commerzbank, са се увеличили над 10 пъти, до стойности от $805 млн.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK