Служителите на "Русенска корабостроителница" излизат в принудителен платен отпуск

Служителите на "Русенска корабостроителница" излизат в принудителен платен отпуск

© Антон Попов



Всички работници и служители в "Русенска корабостроителница" АД излизат в принудителен платен отпуск до 27 април, съобщи БТА, позовавайки се на пресслужбата на компанията. Причините за временното спиране на производството е в забавената доставка на материали.


"Русенска корабостроителница" е най-големия работодател в района. В корабостроителницата работят около 800 души, а общо заетите - заедно с обслужващите фирми към предприятието, са около 1 200.


Според информация от синдиката на КНСБ в русенската корабостроителница от месеци съществуват проблеми от забавено
изплащане на заплатите. От ръководството на предприятието обещават до дни заплатите бъдат приведени.




Корабостроителницата е собственост на германското дружество Rousse Shipyard Beteiligungsgesellschaft GmbH. Според неофициална информация финансовите проблеми възникнали в началото на годината във връзка с банков кредит на компанията. Дружеството ще изпълни програмата си за тази година, като акцентите в производствената работа са свързани с изграждането на 8-хилядни плавателни съдове и асфалтовози, съобщиха още от фирмата.


Търсенето на нови кораби с товароподемност осем тона на европейския пазар запазва стабилни тенденции. Това съобщи през февруари изпълнителният директор на "Русенска корабостроителница" АД Игнат Трайков. Този вид плавателни съдове не зависят от световната криза, тъй като за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват.


Освен това такива кораби имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни. За разлика от осемхилядниците, кораби с по-голям тонаж не са актуални в периода на криза.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Смях
    *****
    Неутрално

    Какво правят внесените виетнамци там? И те ли си получават заплатките?

  2. 2 Профил на ГЪДЕЛ
    *****
    Весело

    Кви " работодатели " е--ти КРЪЖОЧНИЦИТЕ !

  3. 3 Профил на Будала
    *****
    Любопитно

    От 2002г. до 2008г. заводът намали своят персонал на половина.В Корабостроителницата се наложи практиката - Разделяй и владей. Формираха се нови фирми и фирмички. Заплащането на трудовото възнаграждение на работниците от подизпълнителите остана на заден план.Недостиг на средства за матеряли.....,че то кога са стигали незнам. В общи линии, ПАРИ за нищо няма. Къде остана надеждата за просперитет и професионална реализация? Ето къде - НА ДЪНОТО В ЛИМАНА!!!

  4. 4 Профил на Акъл море - глава кофа
    *****
    Неутрално

    Из статията:
    .."Търсенето на нови кораби с товароподемност осем тона(!!!!) на европейския пазар запазва стабилни тенденции."..

    Каквито ни "бизнесмените" - такива ни и "журналистите"!

    Щом 8 тонен кораб го строят 1200 души...то колко ли човека са нужни за построяване на 8 000 тонен?
    А, на 80 000?

    Мислете малко като пишете поне!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK