Петролни компании трупат 100 млн. барела в танкери

Всички изчакват по-добри времена за цената на черното злато

Петролни компании трупат 100 млн. барела в танкери

© Блумбърг



Рекордни количества суров петрол и преработени нефтени продукти пълнят чакащи на дрейф танкери по света, след като нефтодобивните компании търсят нови начини за извличане на печалба, съобщи Ройтерс. Идеята на компаниите е в момента на криза да съхранят петролните продукти и когато дойдат по-добри времена и цените скочат да ги продадат изгодно.


Около 100 млн. барела, от които 30% са преработени нефтени продукти, чакат в момента в танкери, закотвени из световния океан. "Не мога да си спомня толкова много дестилати, носещи се наоколо", заявява Пиер Барб, директор на търговския отдел на френската "Тотал" (Total). При прогнози за среднодневно потребление на нефтени продукти в световен мащаб от 84 млн. барела за 2009 г., нефтодобивните компании се озовават в ситуация с увеличаваща се излишна продукция.


Основната причина за ръст от над 20% в съхраняваните обеми петролни продукти по море само в рамките на последния месец обаче е друга. В момента пазарът е в състояние на контанго - цените на петрола по-срочните доставки са по-ниски от тези, които се очакват в бъдеще - тази разлика в момента е около 8 долара. Тя обаче не е достатъчна за поддържане на нормални темпове на инвестиции в обследване и разработването на нови находища. Ето защо тенденцията към експлоатация на състоянието контанго на фона на срив в цените за наемане на танкери и малкото потребление в световен мащаб изглежда изключително примамливо.


Превозите на товари по море преживяват много тежко ефектите на световната криза. Свиването на международната търговия потапя цените на силно цикличната индустрия, като в някои сегменти се наблюдава срив от 90%, съобщава Ройтерс. "Знаем, че това са много трудни времена за всички и е ясно, че не всички ще оцелеят", коментира Стурла Хенриксен, главен изпълнителен директор на Асоциацията на собственици на кораби в Норвегия. Под флага на скандинавската страна плават около 5% от търговските кораби по света, а за последните шест месеца две корабостроителни компании вече са обявили банкрут. По думите на Хенриксен всички обвързани с превозите индустрии са изправени пред трудни времена.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ГУМАТА
    *****
    Неутрално

    Цената, обаче ще пада, защото няма кой да купува. Няма кой.. А те ще си чакат на дрейв и по малко ще продават. Да чакат.

  2. 2 Профил на ОСТРИЛКАТА
    *****
    Неутрално
  3. 3 Профил на Dedo
    *****
    Неутрално

    Само ако някак си настане инфлация ще се направят пари

  4. 4 Профил на Да
    *****
    Неутрално

    начи щом всички компании правят едно и също и очакват цената да скочи, значи тя ще падне силно и рязко. Ха-ха





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK