Свиването на европейските пазари преполови печалбата на "Юниливър"

Вторият по големина производител на потребителски стоки - "Юниливър" (Unilever), отчете спад от 45% в печалбата си за първото тримесечие до 973 млн. долара. Причината е в пониженото търсене в ключови световни пазари. Групата, която произвежда широко познати марки като Dove, Lipton, Knorr, Rexona, Domestos и Omo, усеща ефектите на кризата, а процесите по преструктуриране и оптимизиране на дейността дават своите резултати върху финансовите отчети за периода, коментира Ройтерс.


Ниските разходи за реклама и нарасналите продажби на развиващите се пазари обаче ограничават спада в печалбата на компанията. "Резултатите са стабилни на фона на настоящите пазарни условия", коментира главният изпълнителен директор на дружеството Пол Полман. Мениджърът визира постоянните нива на продажбите на "Юниливър", които остават почти непроменени със спад от само 1% на годишна база.


В настоящите тежки условия компанията е принудена значително да намали маржовете на печалба, с което се обяснява и рязкото свиване на резултата. По данни на Асошиейтед прес акциите на дружеството са увеличили своята стойност със 7.8% до 16.735 евро на борсата в Амстердам Въпреки този ръст обезценката на годишна база се равнява на 20%.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK