Лекарствената агенция ще намалява регистрационните такси

Сега те достигат до 30 хил. лева

Изпълнителната агенция по лекарствата (ИАЛ) обмисля да намали таксите за регистрация на медикаментите и за другите дейности, които извършва. В момента те са между 1000 и 30 хил. лв. и са най-високи в Европейския съюз, за което агенцията е критикувана многократно. Това стана ясно на среща на Българската генерична фармацевтична асоциация ("БГФарма") и директора на ИАЛ доц. Жасмина Мирчева.


Тази практика ще се промени и агенцията ще преразгледа тарифата за таксите, обеща Мирчева. Според нея трябва да се работи и за облекчаване на самите процедури по регистрация, които в момента са неоснователно тромави и неефективни.


Бизнесът постави и въпроса за пиратството на лекарствени продукти и занижените резултати от страна на контролните органи. По този повод беше постигнато споразумение за съвместно изработване на процедурен ред, който да подобри контрола и борбата с фалшивите медикаменти. Сега индустрията в България губи милиони левове от фалшивите препарати, каза Росен Казаков, изпълнителен директор на "БГФарма".




Директорът на ИАЛ се ангажира също да се създаде регистър на производителите на лекарства в страната, в който да се записва и техният статут по отношение на стандарта за добра производствена практика. В момента у нас над 70 фирми произвеждат медикаменти, като повечето имат сертификат за качество, но за някои не е ясно как са го придобили.


Крайно време е да се промени отношението на агенцията по лекарствата към производителите и да започнем да работим като партньори, заяви Огнян Донев, председател на "БГФарма". Според него само по този начин се постигат добри резултати.


Агенция въвежда обслужване на "едно гише"


Правителството одобри нов правилник на Изпълнителната агенция по лекарствата. С него се въвежда обслужване на едно гише, като се отделя общото деловодство от специализираното, където ще се приема документацията, свързана с разрешаването на лекарствените продукти за употреба, и ще се извършва валидирането й. С мярката се цели да се подобри работата с външните клиенти. Създават се и условия за ограничаване в максимална степен на възможностите за корупция, засилва се контролната дейност на агенцията, съобщиха от Министерския съвет. Правилникът реорганизира и няколко дирекции, но общата численост на персонала от 172 служители не се променя.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK