Световната криза повлия негативно на туристическия бизнес в Европа, сочи проучване

Световната криза повлия негативно на туристическия бизнес в Европа, сочи проучване

© Дневник



Световната финансова криза оказва негативно влияние върху туристическия бизнес в Европа. Това сочат данните от проведената от Европейската комисия консултация сред туристическия сектор, съобщиха от русенския офис на Enterprise Europe Network. Бизнес център за подпомагане на малки и средни предприятия в Русе беше одобрен преди около година за член на секторна група "Туризъм и културно наследство" на най-голямата информационно-консултантска мрежа в Европа за подкрепа на бизнеса - Enterprise Europe Network.
По-рано резултатите от друго изследване на "Евробарометър" показаха оптимизъм от страна на потребителите, допълниха от русенското представителство на мрежата.
Европейската комисия проведе консултацията със съдействието Enterprise Europe Network. В допитването, проведено от мрежата, се включиха 2749 фирми от страните - членки на общността, обхващащи браншовете хотелиерство, ресторантьорство, туроператори и туристически агенции и транспортни услуги. Българските участници са 58 фирми, като 20 от тях са фирми от Северен Централен регион, чието мнение беше потърсено от русенския офис на Enterprise Europe Network.
Данните сочат, че 70% от отговорилите вече се борят с влиянието на финансовата криза, а други 19% очакват в скоро време тя да повлияе сериозно върху бизнеса им. Най-често срещаният отговор е, че резултат от нея е ръстът на разходите. Действия по ограничаване на негативното влияние чрез "орязване на разходи" са предприели вече 72 % от фирмите в туристическия бранш, показва проучването. Запитани за допълнителни мерки за подкрепа, които би следвало да бъдат предприети на европейско ниво, компаниите от бранша отговарят, че според тях най-важните варианти са "мерки за засилване на търсенето" и "мерки за насърчаване на инвестициите и иновациите".
Всички отговорили фирми отчитат сериозно влияние на финансовата криза върху бизнеса, като се наблюдават промени върху поведението на клиентите – туристическият поток от някои държави намалява, потребителите на услугите в бранша харчат по-малко пари в сравнение с предходната година, претенциозни са по отношение съотношението между цена и качество на услугите.
Повечето компании са предприели мерки за справяне с кризата най-вече чрез намаляване на разходите за персонал и предлагане на нови туристически пакети на атрактивни цени. Учудващото е, че на фона на европейските си колеги, българските фирми за първи път се оказват по-големи оптимисти, като заявяват, че очакват подобрение на текущата ситуация до края на 2009 и началото на 2010 г.
Enterprise Europe Network включва около 500 организации като търговски камари, агенции за регионално развитие и университетски технологични центрове, както и приблизително 4 хиляди професионалисти.
.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK