Транспортното министерство: пътниците на SkyEurope трябва да си търсят правата

Транспортното министерство: пътниците на SkyEurope трябва да си търсят правата

© Associated Press



Фалиралата словашка компания SkyEurope трябва при анулиране на полетите от и до България да възстанови стойността на билета или да осигури алтернативен маршрут на пътниците, съобщиха от Министерството на транспорта. Причината е, че в Главната дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГДГВА) не е постъпвало уведомление за окончателно прекратяване на дейността на авиокомпанията, което би било придружено от отнемане и на временния лиценз.


Като последствие отмяната на полети и правата на пътниците в тези случаи попадат в обхвата на Регламент 261/2004, който установява общите правила за обезщетяване и съдействие на пътници в случаи на отказан достъп на борда и анулиране или продължително закъснение на полети, добавят от министерството. Освен да върне парите за билетите авиокомпанията е длъжна да предостави за своя сметка храни и напитки на хората от отменените полети, както и да им осигури телефонни разговори или друг начин за комуникация за своя сметка. Ако е необходимо, дружеството е трябвало да ги настани и в хотел.


В случай че превозвачът не е информирал своевременно за отмяната на полета, пътникът има право и на обезщетение, допълват от ведомството. Те могат да подадат оплакване както към самата авиокомпания на адрес Ivanska cesta 30/B, 821 04 Bratislava, Slovakia, така и към ГДГВА и Министерството на транспорта.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK