"Ханделсблат" превключва на компактен формат

Така ще изглежда новият &quot;Ханделсблат&quot; от 2 ноември<br />

© Handelsblatt

Така ще изглежда новият "Ханделсблат" от 2 ноември



Водещият германски бизнес всекидневник "Ханделсблат" започва да излиза в компактен формат, като част от мащабната модернизация на изданията на групата, съобщи редакцията в понеделник. От 2 ноември вестникът ще бъде със 64 малки страници (вместо досегашните 32 големи), които ще са пълноцветни и с променен дизайн.


Новият облик, наречен "бизнес формат", е иновация за вестникарския пазар в Германия. Дизайнът на 64-страничното подвързано издание следва принципа на "фолиото" - т.е. материалите ще се разпростират на двойни страници. Съдържателно "Ханделсблат" ще продължи да се концентрира върху основните си теми - банки, компании, икономическа и финансова политика, а при нужда важни разработки ще получат повече място, обясни главният редактор Бернд Циземер. Последната страница ще представя съдържанието на броя и ще се нарича "Quickreader".


Редизайнът е осъществен от арт директора на "Ханделсблат" Нилс Вернер, съвместно със швейцарската дизайнерка на печатни издания Катя Хьосли. В процеса на работа те са ползвали консултантските услуги на "легендата" в бранша Марио Гарсия.




"Бизнес форматът" върви паралелно и с модернизацията на интернет страницата на "Ханделсблат". Залага се на повече мобилни услуги, приложения за смартфони (Blackberry и iPhone) и др.


Нова визия и изчистена графика демонстрира и другият флагман на германската издателска група - седмичникът "Виртшафтсвохе". От началото на септември "Виртшафтсвохе" е с променен дизайн, информира пресслужбата на издателството. "Новият облик е по-пуристки, отколкото досега, и е повече подходящ за днешно време, когато се търси яснота и елегантност", казва главният редактор на списанието Роланд Тихи.


Мениджмънтът на "Ханделсблат" отрече в същото време спекулациите, че мащабната реорганизация се прави с цел драстично намаляване на разходите. Пред в. "Зюддойче цайтунг" Бернд Циземер подчерта, че броят на журналистите (близо 150) няма да се съкращава. А само за новата подшивка на новия "Ханделсблат" ще отиват по около 350 000 евро годишно.


"Ханделсблат" е вторият национален германски всекидневник след "Франкфуртер рундшау", който изцяло преминава към компактния размер. В Германия вестниците традиционно излизат в голям формат, но кризата на рекламния и медийния пазар в последните години кара все повече издатели да изберат по-удобния и по-малък вариант.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK