"Екуест" увеличава дела си в продажбите на електроника в региона

Холдингът свива загубата си за първите шест месеца

"Екуест" увеличава дела си в продажбите на електроника  в региона

© Дневник



Холдингът "Екуест инвестмънтс Болканс" е понижил консолидираните си приходи, но успява да свие загубата си през първото полугодие на годината, показва отчетът на дружеството, публикуван в сряда. Добре се представя звеното му за потребителска електроника "Техномаркет Домо", което увеличава пазарния си дял в България и Румъния, където е представено с магазините "Техномаркет" и "Домо".


Приходите на "Екуест" към края на юни тази година са 240 млн. евро, което е понижение с 9% на годишна база, но загубата преди данъци пада с 20 на сто до 27.5 млн. евро. Стойността на общите активи се понижава до 437 млн. евро за първите шест месеца на годината (при 569.4 млн. евро в края на 2008 г.), като това се дължи на продажбите на 80% от капитала на "Авто Юнион" и 38% от застрахователната компания "Уника България".


Председателят на борда на директорите на "Екуест" Ян Шмигелоу коментира, че се придържат към стратегията си за концентрация на дейността върху "Техномаркет Домо", най-големия холдинг в групата, както и че ще продължат с продажбите на ненужни активи.




Тази година като цяло няма да има намаление на продажбите на електроника, обясни пред "Дневник" Николай Китов, ръководител на дейността на "Техномаркет Домо" за България и Румъния и изпълнителен директор на българското му поделение "К&К Електроникс". "Техномаркет Домо" е увеличил дела си до 44% пазарен дял в България и 24 на сто в Румъния, докато през първите шест месеца на годината целият пазар на потребителска техника в България и Румъния се е свил с приблизително 30%. Китов поясни, че скокът в Румъния е по-голям (от около 19 % на 24%) заради финансови проблеми на местните конкурентни вериги. Той потвърди плановете за разрастване на компанията в България, където предстои да бъдат отворени магазини в някои по-малки градове, както и в молове и търговски центрове. Китов коментира, че в момента пазарът в България е спрял падането си и се е стабилизирал на едно ниво, на което може да се работи нормално. През първие 6 месеца общите продажби на дребно на техника в страната паднаха с 21% на годишна база.


В бележките към отчета на "Екуест" се посочва, че няма промяна в стратегията на компанията – холдингът ще продължи да се фокусира върху печелившия си бизнес в продажбите на електроника и ще разпродава активи, които не са свързани с основните направления.


"Техномаркет Домо" управялва 216 магазина към края на юни в България и Румъния. Компанията има участие и в проекта "Супер Боровец", който обаче е замразен в момента.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK