Самочувствие, това донесе началото на първия по рода си в Югоизточна Европа форум за дигитална реклама и бизнес Webit на българските посетители и бизнес. Организатор на Webit е Пламен Русев, основател на консултантската компания design.bg и председател на е–Академия. Над 4300 са регистрираните посетители на изложението, в това число 1000 чуждестранни гости и представители на 80 медии.
В рамките на двудневната конферентна програма са поканени над 40 експерти от големите световни компании в технологичния сектор – Google, браншовата организация за мобилен маркетинг Mobile Marketing Association, Microsoft, еBay, английският в. Guardian и т.н.
Специален гост на Webit е и Ален Йоро, председател на европейската структура на световната браншовата организация на интернет бизнеса IAB (Interactive Advertising Bureau). На закрита среща с представители на интернет сектора, г-н Йоро призова за създаването на българско подразделение на сдружението. В него ще се включи и новосъздадената Interactive Association Bulgaria първото браншово обединение в България, включващо 5 най-големите онлайн издатели - "Дарик уеб", "Дир.БГ", "Икономедиа" (издател на в. "Дневник"), "Инвестор.БГ" и "Нет инфо.БГ". Разговорите около създаването на локален офис на IAB ще продължат и в идните дни.
Лекторите говориха на 3 обособени сцени, като сред големите теми, които бяха обхванати, са мобилен маркетинг, онлайн реклама, интернет търговия. "Moбилният маркетинг все още не е топ приоритет на бизнеса", каза Андерс Бьорде от консултантската компания, оперираща в скандинавските страни More Mobile Relations. Саурав Чопра от консултантската компания Bytemobile заяви, че тепърва секторът ще отбележи ръст, и открои като най-перспективни области промоционални купони чрез SMS , нови рекламни формати при мобилните телефони (използване на дисплея за интерактивни рекламни послания), както и географски таргетирани услуги.
Що се отнася за онлайн рекламата, бизнесът ще трябва да се съобрази с новите платформи за интернет достъп – електронни четци и GSM апарати. В България по данни на e-Academy разходите за интернет рекламата е едва около 4% от общия медиен микс. Във Великобритания онлайн секторът вече привлича повече рекламодатели, отколкото телевизията. Как ще стигнем до подобни резултати? С търпение, бе отговорът на Норм Джонсън от рекламна агенция MindShare. Като основен проблем бе изведено неравномерното и слабо за страната разпространение на високоскоростен интернет. Шансът на България е бързо да вземе най-добрите чужди практики – регулация, метрика и т.н., но в същото време да експериментира с последните креативни достижения на онлайн маркетинга, обясни Ален Йоро от IAB Europe за в. "Дневник".
Най-важното за интернет търговията е доверието в сайта и едва след това изгодност и разнообразие на продукти, това сочи изследване, проведено от eBay - най-големия онлайн аукцион. Алекс Маркс от eBay обясни, че контекстуалната реклама в рамките на онлайн магазини е една от най-ефективните, в същото време едва 12% от хората забелязват рекламата в резултатите на онлайн търсачките.
Webit предложи и българска изненада - новината, че рекламната мрежа EasyTrader вече не работи с торент тракера Zamunda, която бе потвърдена и от Иван Иванчев, представител на рекламната мрежа, за в. "Дневник". Преди години това беше най-големият сайт в партньорското портфолио на рекламната мрежа. В момента сайтът генерира 15% от приходите на EasyTrader. Що се отнася за Zamunda – торент трекерът губи основен източник на приходи. Стъпката на EasyTrader се обяснява с желанието да се работи със сайтове с легално съдържание.
Над 4 хил. души ще посетят изложението
Организатор на Webit е Пламен Русев, основател на консултантската компания design.bg и председател на е-Академия. Според експерта посетителите на изложението са 4.3 хил. души, като около хиляда са чужденци. Събитието е отразявано и от над 80 медии от региона, както и от скаути, проучващи инвестиционния потенциал на пазара. В рамките на двудневната конферентна програма са поканени редица експерти от големите световни компании в технологичния сектор, сред които са и представители от Google, Microsoft, Mobile Marketing Association, Coca Cola Европа и Interactive Advertising Bureau Освен конферентна програма Webit включва и изложение с щандове на популярни български компании като уебхостинг доставчиците Host.bg и "Суперхостинг.БГ", софтуерния разработчик TravelStoreMaker, интернет издателите "Икономедиа", "Инвестор.БГ АД", "Нова ТВ", сп. "Мениджър" и други.
*****
ГневноДа пукнете, дано!
"и открои като най-перспективни области промоционални купони чрез SMS , нови рекламни формати при мобилните телефони (използване на дисплея за интерактивни рекламни послания)"
- за печалба, на всичко готови.
Я да си помислим как можем да ги съдим за нарушаване на личното пространство.
*****
Неутрално"Като основен проблем бе изведено неравномерното и слабо за страната разпространение на високоскоростен интернет."
Та, кога точно беше изведено това? Защото аз бях там, и беше изведено точно обратното - достъп до бърз интернет има бол, но както каза човека от Кока Кола, друг е въпроса как се използва.
BTW ето един приличен пост по въпроса:
http://delian.blogspot.com/2009/10/blog-post.html
*****
Неутралнокакто май винаги се случва - слаба организация с определен привкус на печалбарство. идеята за форума е добра, но за съжаление ще остави лошо впечатление в гостите. отстрани си личеше разочарованието на поканените говорители от организацията на събитието.
*****
Весело"Организатор на Webit е Пламен Русев ..."
Един от смешниците в "индустрията" е организатор.
Нека четенето да приключи тук.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1540 НеутралноБТК репортува над 250к абонати. Определено спрямо семейство, това означава 12% пенетрейшън на броадбанда само заради БТК. Правителството е рапортувало 10%. Кабелните оператори удвояват БТК - отива около 20%. Лан-а удвоява и двете - заминаваме към 40%. Но правителството е рапортувало дори под 10%. Тук има някакво сериозно разминаване и без значение дали е от идиотия или нарочно, оправдание за него няма.
*****
Неутрално"Webit предложи и българска изненада - новината, че рекламната мрежа EasyTrader вече не работи с торент тракера Zamunda ..."
Да насмукахте се с кинти от там и сега изведнъж, Zamunda били "лошите", бахти долното лицемерие.
Много сте жалки, честно.
*****
Весело"Webit предложи и българска изненада - новината, че рекламната мрежа EasyTrader вече не работи с торент тракера Zamunda ..."
))
)) а да извинете ме, те станаха новинарски сайт. С нелегална но платена търсачка
)
Това определено е смешно
По време на криза, свиване на рекламни бюджети и предстоящо брутално сриване на рекламния пазар! EasyTrader, изведнъж станаха мнооого принципни!!!
А дали случайно причината не се крие някъде другаде?
Примерно, че при подобно свиване стана прекалено видно, къде изтичат парите на рекламодателите? Изтичат понеже е ясно, че както от Замунда така и от Арена кликовете не водят до нищо. Юзъра е попаднал на тези сайтове с цел безплатно съдържание! Как може някой да очаква да "продаде" нещо на този тип потребител? Но е идеален начин за бързо усвояване на бюджети.
Като гледам дата.бг се е заринала от легален контент
И не на последно място, това можеха да го обявят примерно преди седмица? Е как ще изпуснат възможността да си направят малко реклама от високата трибуна. С един куршум два заека!
Marfi
Рейтинг: 932 НеутралноЩе ми е интересно да видя Дир.БГ и НетИнфо в една обща метрика
За жалост, по мой наблюдения не се събрахме 4000 човека.
Догодина повече!
hasegataka
Рейтинг: 8 Весело"Webit предложи и българска изненада - новината, че рекламната мрежа EasyTrader вече не работи с торент тракера Zamunda ..."
хаха.., а АренаБГ и т.н.....??