Вложенията на топ 10 на чуждите инвеститори в български акции и взаимни фондове са 225 млн. долара

Вложенията на топ 10 на чуждите инвеститори в български акции и взаимни фондове са 225 млн. долара

© Дневник



Вложенията на десетте най-големи чужди инвеститори в български акции и взаимни фондове достигат 225 млн. долара. Това показват данните на Thomson Reuters, една от най-големите медийни и консултантски компании в света, представени днес на конференция за новите технологии във връзките с инвеститори, организирана от БАВИ (Българска асоциация за връзки с инвеститорите).


Най-големите от тези външни фондове са от САЩ, Гърция и Германия, като инвестициите им са насочени към дялове на водещи колективни инвестиционни схеми и най-ликвидните акции на българската борса, включени в индексите. Сред тях най-много пари в страната е вложило базираното в Ню Йорк дружество за управление на активи Аrtio Global Management, което е познато у нас повече със старото си име - Julius Bear Investment Management, с вложения за над 80 млн. долара, направени през фондовете му в региона. Другите по-известни имена сред най-големите чужди институционални инвеститори са Gramercy Advisors, Danske Capital Finland, Pioneer Investment Management и EFG Eurobank Asset Management.


Като дял от общите си активи в акции и дялове най-голям външен инвеститор е Gramercy Advisors, в чийто портфейл българските книжа заемат над 27 на сто.




"Парите са тук, около нас, навсякъде наоколо. Чрез образование и правилните хора вие имате възможност да привличате нови инвестиции", заяви по време на презентацията си Йозеф Каплан, вицепрезидент на Thomson Reuters, която предоставя решения и информация, подпомагаща постигането на тази цел. "Време е да се върнете във фокуса на внимание на чуждестранните инвеститори и трябва да убедите вашите мениджъри да го направят", допълни той, като обясни, че платформите и продуктите на компании като Thomson Reuters улесняват този процес, като включително дават възможност на българските дружества да установят кои чужди инвеститори имат дялово участие в тях.



Според експертите обаче, за да си осигурят достъп до повече капитал, публичните компании в България трябва да подобрят начина, по който комуникират с инвеститорите, в това число и интернет страниците си. Онлайн комуникациите стават все по-важни в инвестициите и компаниите трябва да гарантират, че те осигуряват най-добрата възможна информация на онлайн потребителите. "Правете сайтовете за инвеститорите, а не според това какво вашите мениджъри харесват", коментира Петко Карамочев, мениджър "Бизнес развитие" в Magic Solutions, разработваща интернет страници и цялостни уебрешения. Като лош пример за интернет страница беше дадена тази на Българската фондова борса (БФБ). "Имам чувството, че тази страница е правена от технически специалисти за технически специалисти", заяви Петко Карамочев.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK