Автомобилна администрация: Всяка община ще определя пределна цена на такситата

Всяка община ще може да определи пределна цена за оказване на таксиметрови услуги, предвижда едно от подготвяните промените в закона за автомобилните превози, съобщи директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Любомир Христов. Предложението не е ново за бранша и се предлага от две години, но досега не е било подкрепяно. Според промяната максималната цена на услугата ще се определя от всяко населено място в зависимост от неговата специфика - брой жители и средни разстояния, обясниха от ведомството.


В четвъртък зам. министърът на транспорта Камен Кичев се срещна с представители на големите компании и по-малките дружества в бранша, за да представят своите предложения за развитието на сектора. На срещата обаче, така и не са били изнесени конструктивни идеи, заради "междуличностни конфликти" между представители в бранша, обясниха от ведомството. От "Автомобилна администрация" оповестиха подготвяните промени, ден след като част от бранша поиска оставката на Любомир Христов. Обвинението на таксиметровите шофьори беше, че той закриля големите компании в сектора и издава "незаконно" лицензи, като по този начин генерира сив сектор.


От Националната федерация на таксиметровите водачи в България заплашиха, че ако ресорният зам.-министър на транспорта Камен Кичев не отстрани изпълнителния директор на "Автомобилна администрация", ще излязат на протест пред ведомството в четвъртък. В браншовия съюз членуват отделни шофьори и малки фирми в бранша, които в столицата държат едва 20 на сто от пазара. Останалите 80% се поделят между "О Кей Супертранс", "Такси експрес 91280", "Йелоу 333", "Радио СВ такси" и "Такси за 1 евро". "Любомир Христов не би могъл да взима самостоятелни решения относно нормативната уредба, без разрешението на зам.-министъра, министъра и дори правителството и парламента, така че трябва да бъде обвиняван в създаването на сив сектор", отговориха на обвиненията от транспортното министерство.




"Схемата, по която работят големите дружества в бранша, е незаконна и трябва да бъде прекратена, защото създават нелоялна конкуренция", каза Яне Янков, председател на федерацията. По думите му в подобни компании влизат не водачи с трудови договори, а еднолични търговци, като по този начин фирмите не плащат дължимите данъци. От транспортното министерство обясниха, че има органи в министерството на финансите, които се занимават с това, и ако има нарушения на данъчната политика, със сигурност биха ги открили. "Това, че не плащат на НОИ, не означава, че не дължат други видове такси и данъци", коментираха от ведомството.


"Упреците на федерацията показват, че идеята за определяне на пределна цена на таксиметровите превози е правилна", отговори на обвиненията Любомир Христов. По думите му в момента срещу политиката на министерството недоволстват именно фирми, които предлагат нереално високи цени. За пример той даде "ОК Суперлукс", която принадлежи на Яне Янков и вози на цени от над 5 лв. за километър в София. Според него Комисията за защита на потребителите получава ежедневно между 5 и 10 сигнала, които изпраща към министерството. "ОК Суперлукс" е една от компаниите, която в края на миналата година беше глобена от Комисията за защита на конкуренцията с 150 хил. лв. за имитация на марката "О Кей Супертранс". "Не може да се имитира нещо, което не съществува", коментира Янков, който обжалва наложената санкция. В организацията членуват и още четири компании, които бяха глобени за имитация на същия бранд.


По данни на браншовата организация в момента има регистрирани като таксита 34 500 автомобила и 48 хил. водачи, като само 9100 внасят осигуровките си изрядно към НОИ. Според Христов от федерацията са обявили числа, които не отговарят на действителността. По данни на ведомството към момента на територията на страната има регистрирани 3252 фирми, които притежават удостоверение за таксиметров превозвач, и има регистрирани 24 561 автомобила.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тодор560918
    *****
    Разстроено

    Защо трябва да има пределни цени. Стига да са според изискванията цените да бъдат обявени на необходимите места. Нима искаме да съсипем пазарният механизъм. Да се сложат минимални цени, за да не може да се вози под себестойността на един превоз.
    В европейските страни за организацията на таксиметровите превози отговарят Общините.
    Нека и в България да се въведе Общините да определят правилата за извършване на таксиметровият превоз.
    Защо не се въведе който иска да извършва такава дейност от Общините да се изава разрешително и превозвачите да плащат патент в началото на годината. Всяка община да си определя данъка. Като в патентният данък да се включват и осигуровките на работещите водачи. По този начин ще има събираемост за общините. Когато общините регулират такситата, тогава не ще се съсипва градският транспорт.
    А господин Христов , като му подават такава информация да вземе да я провери и той и ако иа нарушения на законодателството да вземе да реагира. Щото ако не се плащат данъци това престъпление и държавният служител по здакон е длъжен да информира контролните органи , а те от своя страна да отнемат в полза на държавата имуществото с което е извършено престъплението.
    Може и още много други неща да пиша какво трябва да се промени в сектора автомобилен транспорт , но ...........кой ли ще чуе и ако чуе дали ще предприеме нещо . Прекалено големи са корпоративните интереси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK