General Motors преразглежда сделката за Opel по искане на Брюксел

Бордът на директорите на General Motors (GM) ще преразгледа решението си за продажба на мажоритарен дял в Opel на консорциума със силно участие около производителя на авточасти Magna. Това съобщиха от централата на американския автомобилостроител, уверявайки, че на предстоящата среща на 3 ноември предимството отново ще има идеята за сделка с Magna.


Спекулациите и противоречивите сигнали от участниците в продължаващия вече седми месец казус обаче не стихват. Отлагането на подписването на споразумение между General Motors и консорциума от купувачи идва, след като Европейската комисия (ЕК) принуди германското правителство да гарантира, че финансовата помощ в размер на 4.5 млрд. евро ще бъде получена от Opel независимо от избора на инвеститор.


Само дни след призива на комисаря по конкурентността Нели Крус Берлин изпрати писмено уверение, че подкрепата за предприятието не е обвързана с избора на купувач на мажоритарния дял. Писмото е адресирано до General Motors и тръста, управляващ активите на Opel до приключване на продажбата на активите на предприятието




Подобно обещание има за цел да елиминира съмненията за политически натиск при сключване на сделката и да осигури спазване на конкурентността в сектора. Според източници, цитирани от Ройтерс обаче, преразглеждането на условията по сделката може да доведе и до не толкова очакван финал.


Главният изпълнителен директор Фриц Хендерсън заяви през изминалата седмица, че сделка с Magna остава "основната идея" на компанията от Детройт, но според запознати GM обмисля все по-задълбочено възможността да запази европейското подразделение в своите редици.


Още в началото на септември Magna бе обявен официално за купувач на 27.5% от капитала на Opel, като толкова трябва да получи и руската Сбербанк, а закъсалият автомобилостроител ГАЗ приема ролята на производствен партньор. Консорциумът вече успя да договори по-леки условия с подразделенията на Стария континент, гарантирайки намален брой на съкратените служители и затворени мощности за сметка на държавни помощи от Великобритания, Испания, Полша и Австрия.


Независимо от избора на GM решението трябва да бъде взето възможно най-скоро, тъй като изчисления показват, че средствата, с които "Опел" разполага, най-вероятно ще привършат през януари. Финансовата тежест за предприятието от Детройт при отказ за продажба се оценява на 6 млрд. евро.


Независимо от финансовите трудности, от които би страдал GM при запазване на Opel, източникът на Ройтерс заявява - "никога не бих казал никога".

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Руснаците драскат за технологии а американците се тарикатят.
    От цялата история страда Европа.

    Попътен вятър в главите!
  2. 2 Профил на Балтазар
    *****
    Неутрално

    И да разглежда и не разглежда, Русия Брюксел не бръсне , а кинти са нужни - пред фалит са някои другари.
    Така ,че сделката ще бъде финализирана и на практика през Магна мажоритарен участник ще бъдат две руски юридически лица- една банка и една компания..
    Това е .Просто русите млатят яко и чекистите-капиталисти нямат нищо общо с оня алчен комсомолец Горбачов или пияния Елцин , които изнасяха лозунги , а през това време им източваха икономиката.

  3. 3 Профил на Дуци Таврията
    *****
    Неутрално

    Ами нормално е от Джи-Ем да заувъртат - особено след като загряха, че не върви да остават с едното екс-Деу/Шевролет на силен пазар като европейския... Да шитнат набиращия пазарна инерция Опел сега ще е същото, както когато Хонда разкараха тима си от Формула-1 - и сега положително чишкат кръв от яд...

  4. 4 Профил на ГУМАТА
    *****
    Неутрално

    Новите модели на Опел гарантират успех на пазара, а след тях големите руснаци пак нещо трябва да измислят и ако не си свиват опашките, защото нищо не могат ще им изостане марката и някой германец ще иска да я купи на безценица. На този пазар може да влезе производител, на който може да се има доверие, а на руснаците доверие не може да се има. Те извъртат и го удрят на заповеди и точене на капитали, а накрая на прахосване. Има ли интерес Западът да ги пуска в един нов бизнес с нови технологии, след като руснаците извиват ръцете на всичките си партньори? Ако Западът ги пусне на пазара и им даде технологиите ще повтори грешките си от миналото.

  5. 5 Профил на Ха, ха, ха
    *****
    Неутрално

    GM е практически умрял, както навремето са измрели динозаврите. Без значение дали престижната марка Опел ще бъде купена от руснаците, както индийците купиха Ягуар, а китайците Ровър, бъдещето е сега в ръцете на японци и корейци. Очаквайте да дойдат и китайците.

  6. 6 Профил на Бай Петко
    *****
    Весело

    Пиндосите ем ги сърби ем ги боли

  7. 7 Профил на Karla Miyagi
    Karla Miyagi
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#1] от "Читателят":

    Така ли стана? И що точно Брюксел иска преразглеждане?

    Klaatu Barada Nikto!
  8. 8 Профил на Единак
    Единак
    Рейтинг: Неутрално

    Руснак да прави качествена кола!? No such animal!

    Много трудно е да намериш черна котка в тъмна стая, особено ако котката не е в стаята! - Конфуций
  9. 9 Профил на до Балтазар
    *****
    Неутрално

    "Просто русите млатят яко и чекистите-капиталисти нямат нищо общо с оня алчен комсомолец Горбачов....."

    Така е, "млатят" яко впиянчените комсомолци... ГАЗ спря производството на автомобили, по руските авиолинии летят Еърбъси и Боинги, даже руската "непобедимая" армия се оглежда откъде да си купи бронева техника, защото едни АК едва успяват да произведат.
    Всичко, което попадне в ръцете на руските комсомолци се скапва, и ръждясва. Путинката какво си мисли - все ще върви намръщен, ще плаши, ще извива ръце...? Просто Брюксел не вдига шум, и тихо и кротко си вършат работата.
    Жалко, може би щяхме а си купуваме евтини Опел-и

  10. 10 Профил на ss
    *****
    Неутрално

    Е, Опелите и сега не са най-скъпите коли
    А на руснаците какво им пречи да си купят технологии, както навремето са купили от Фиат за Лада?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK