И Volvo е на път да премине в китайски ръце

И Volvo е на път да премине в китайски ръце

© Reuters



Американският гигант Ford е на прага на сделка с китайската компания Geely (Zhejiang Geely Holding Group) за продажба на шведската индустриална емблема Volvo, става ясно от съобщение на компаниите.


Дискутираният с месеци казус около бъдещето на автомобилното производство на Volvo все още не е приключил, но е с една стъпка по-близо до окончателно преминаване в редиците на китайското предприятие. Автомобилостроителят от Детройт избра именно Geely за предпочитан инвеститор, с който ще бъдат водени конкретни разговори по извършване на продажбата, като в плановете на Ford не влиза запазване на дял в компанията.


В борбата за шведското дружество бяха и местния инвестиционен фонд Konsortium Jakob AB, както и американският Crown Consortium.




Въпреки че е рано да се коментират възможни финансови параметри на евентуална сделка, анализатори още от сега изразяват притеснения по нейното финализиране и последствията от това. В седмиците преди Ford да направи своя избор, редица експерти изразиха опасенията си, че преминаването в китайски ръце на символа на сигурност, лукс и издръжливост в глобалната автомобилна индустрия ще доведе след себе си до редица технологични спорове.


"Volvo е напълно интегрирана част в производствения процес във Ford, което трябва да накара компанията да се замисли къде в крайна сметка ще се окаже автомобилната й архитектура", заяви Мишел Робине, анализатор в CSM Worldwide, говорил пред "Блумбърг".


Американското и шведско предприятия имат изключително взаимосвързан производствен процес, като към момента, заводите на Volvo са отговорни и за сигурността на автомобилите на Ford.


Според анализ на информационната агенция, най-големите и технологично-развити доставчици на шведското предприятие ще подходят с голяма доза недоверие към извършването на доставки на автомобилостроител с китайско управление и китайска производствена и инженерна база.


"Имаме нужда от компетентен собственик с дългосрочна визия за компанията. Повечето китайски предприятия са много незряли, тъй като са от скоро на пазара ", смята Магнус Сундемо, председател на профсъюза на инженерите във Volvo.


В официално съобщение, мениджърите в китайското предприятие уверяват, че няма да съкращават производствените или изследователски центрове на Volvo. От Geely смятат и да запазят настоящите отношения и споразумения с профсъюзите и търговските представители на шведското предприятие.


Евентуалното финализиране на сделка между Ford и Volvo ще е поредната стъпка в серия от инвестиции на компании от развиващите се пазари в утвърдени западни производители.


В краен етап от преговорите са европейските подразделения на General Motors (включващи Opel и Vauxhall) за продажба на мажоритарен дял на консорциума включващ канадско-австрийската Magna и руските Сбербанк и АвтоВАЗ. Друго подразделение на GM Hummer вече бе продаден на китайската Tengzhong (Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery), а друга китайска компания BAIC ще инвестира 400 млн. долара, подпомагайки купуването на закъсалия Saab от друго шведско предприятие Koenigsegg.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 469 Разстроено
  2. 2 Профил на Nikolla
    *****
    Неутрално

    И от още една марка коли ме отказаха...

  3. 3 Профил на Ха, ха
    *****
    Неутрално

    дано му оправят качеството, че откакто стана Форд, на нищо не прилича. А беше кола с изключителна здравина.

  4. 4 Профил на kirsner
    *****
    Неутрално

    Продажбата на Волво на Форд бе стратегическа грешка. Въпреки отличната репутация на колата в САЩ, цената и според мен не беше калкулирана правилно, и тя загуби пазарен дял от други луксозни марки автомобили- Акюра, Лексъс, Инфинити заради високата си цена.

  5. 5 Профил на Някой си
    *****
    Неутрално

    Горките фенове на марката

  6. 6 Профил на ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ
    ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ
    Рейтинг: Неутрално

    Нормално !
    Всичко е китайско вече
    Карай си джета дай, дай ........

    "ТОЗИ БЪЛГАРИН, КОЙТО НЕ МИЛЕЕ ЗА РОДИНО И НЕ МРАЗИ ТУРЦИТЕ И ТУРЦИЯ, ДА ЗНАЕ, ЧЕ Е МРАЗЕН ОТ МЕН" - ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ
  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1092 Весело

    че няма да съкращават производствените или изследователски центрове на Volvo. От Geely смятат и да запазят настоящите отношения и споразумения с профсъюзите .....................
    По- полека с обещанията, защото шведите си държат на думата. Жалко голям фен съм на марката, но не вярвам да остана. Тези General Motors до каквото се докопаха всичко скапаха. Да си правеха пикапи и толкова.

  8. 8 Профил на a1
    *****
    Неутрално

    И преди, и сега - само коли сглобявани от немци в Щутгарт.

  9. 9 Профил на ххх
    *****
    Неутрално

    Жалък, но логичен край.
    Поне от 15 години произвеждаха хем скъпи, хем неособено качествени коли с пенсионерски имидж.
    Няма да са много желаещите да плащат "премиум" цени за китайски автомобил.....

  10. 10 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    За многознайковцитеМ
    - беше добър ход купуването на волво от форд - нишови луксозни производители иначе нямат особени шансове да оцелеят
    - влизането на китайци не означава нищо лошо засега. Сигурно е, че ще инвестират много,р сигурно е,р че ще имат големи амбиции и ще развиват марката. Иначе няма да похарчат няколко милиарда на вятъра.
    Много предобеден и комплексиран трябва да си, за да правиш плитки изказвания от сорта - вече няма да съм фен, айде отиде марката в канала. Не бъркайте корпоративния собственик с производството, дизайна и технологиите.
    Това, че араби държат част от мерцедес какво пречи например?

  11. 11 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "ххх":

    Интересно, по кое съдиш, че хем били не особено качествени, хем пенсионерски?

  12. 12 Профил на ГТ
    *****
    Неутрално

    Е, сега вече китайците ще подобрят двигателите...С тяхното ноухау и високи технологии...
    Дано да не стане както стана с МГ. Китайците купиха славната някога, но позакъсалата фирма и тя замина, та се не видя.

  13. 13 Профил на R
    *****
    Неутрално

    До коментар [#12] от "ГТ":

    КИТАЙЦИТЕ Е ВАЖНО ДА ФИНАНСИРАТ, ИНАЧЕ ИМА КОЙ ДА ПРАВИ ДВИГАТЕЛИ
    МГ НИКОГА НЕ СА БИЛИ ОСОБЕНО ЖИЗНЕНА КОМПАНИЯ, КАКТО В ДНЕШНО ВРЕМЕ И СААБ

  14. 14 Профил на R
    *****
    Неутрално

    До коментар [#12] от "ГТ":

    КИТАЙЦИТЕ Е ВАЖНО ДА ФИНАНСИРАТ, ИНАЧЕ ИМА КОЙ ДА ПРАВИ ДВИГАТЕЛИ
    МГ НИКОГА НЕ СА БИЛИ ОСОБЕНО ЖИЗНЕНА КОМПАНИЯ, КАКТО В ДНЕШНО ВРЕМЕ И СААБ

  15. 15 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1092 Весело

    До 10:
    Супер ход беше купуването от Форд, като им гледам финасовите резултати. Нямам нищо против китайците и на Епъл нещата се правят там. Но те нямат сериозна развойна дейност, просто изповядват друг бизнес модел на поведение. Все пак Волво е марката измислила предпазние колани, развила краштестовете и т.н. Това са два коренно различни мирогледа, нямам акции на Волво и не ме интересуват колко ще печелят, но който кара Волво знае за какво говоря. Мога да дам пример с 20 неща, които ще решите че са излишни, примерно лампите в купето изгасват постепенно и много други глезотии, които ако гониш себестойност ще елиминираш. Пропускам темата за сигурността, защото там е очевадно.
    Между другото тези Уиндоуси /прозорци/, с които Майкрософт станаха извънземни са измислени от Ксерокс, но там са решили че такива глупости са безполезни- ето затова говоря.

  16. 16 Профил на R
    *****
    Неутрално

    До коментар [#12] от "ГТ":

    КИТАЙЦИТЕ Е ВАЖНО ДА ФИНАНСИРАТ, ИНАЧЕ ИМА КОЙ ДА ПРАВИ ДВИГАТЕЛИ
    МГ НИКОГА НЕ СА БИЛИ ОСОБЕНО ЖИЗНЕНА КОМПАНИЯ, КАКТО В ДНЕШНО ВРЕМЕ И СААБ

  17. 17 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "stoiank":

    Мисля, че стъпваш върху презумцията, че китайците непременно ще орежат колите и техните "глезотийки", т.е. парите за развитие.
    Аз мисля обратното - ако ще изхарчат няколко милиарда, плановете им са да развиват компанията, което значи повече свежи пари, повече нови модели и технологии, за да има повече продажби и по- голяма конкурентноспособност.

  18. 18 Профил на a1
    *****
    Неутрално

    Не мога да си представя как китайците ще инвестират пари в нещо, без да го правят в Китай. А специално за автомобилната индустрия не съм видял нещо впечатляващо от тях. "Произведено в Китай" мен лично не ме ентусиазира.

  19. 19 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1092 Любопитно

    Ако ми дадеш пример с някоя китайска компания, която е срещу моята идея, ще се съглася. Това че харчат милиарди, да ме извиняват но те имат 2000 милиарда резерв и то както се говори естествено не съм сигурен, половината и повече е в долари. Така че те още по бясно ще купуват компании с ноу-хау, защото ФЕД така здраво печата, че покритието им е ....
    Както не искам руснаци да купят Волво, а по убеждение съм русофил така не желая и китайци - нищо лично.

  20. 20 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 746 Неутрално

    не е чак толкова сложно за какво им е на китайците точно влово. Те от 10 години се опитват да направят кола и не могат и не могат, щото само с крадене на чертежи и копиране на дизайн не става. Сега обаче внеъапно получават достъп до най-модерните технологии за проиъводство, и опитни инженери и конструктори. Това за тях е жизнено важно, понеже беъ това няма как да развият автомобилната индустрия на китай, така че да е конкурент на американската, японската и европейската. Да речем че ще запазят производството на Волво за 5-10 години в швеция, в същото време от китай ще долетят една камара техни си хора, ще прекопират всичко и в китай ще почнат да бълват копия на колите, само че на многократно по-ниска цена. Следва дораъвиване на диъайна с полученото ноу-хау и мощно навлизане на европейския и американскиа пазар на коли правени в китай. Тогава форд ще се плеснат по челото че за жълти стотинки са подарили на китайците тези технологии, ама ще е късно вече.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 21 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    До коментар [#20] от "DareDebil":

    Ех пустата конспирация ..
    Едва ли Форд, ЦРУ, Обама и сие не са разиграли различни сценарии защо китайците купуват и какво после ще направят.

    Ще види, аз лично съм оптимист, че е за добро.

  22. 22 Профил на 79
    *****
    Любопитно

    Никой не говори за цената , тя по предварителни слухове се движи около 1,3 млрд. Евро / като се сравни с нашия АЕЦ ... ще е развива индустрията в България да ама не ... работа за инженери няма това е.

  23. 23 Профил на аутоФан
    *****
    Разстроено

    КАК ЩЕ ПРОДАДАТ ВОЛВО НА КИТАЙЧОВЦИТЕ,БЕ. ТАКАВА ПРЕСТИЖНА МАРКА. БОЖЕЕЕЕ

  24. 24 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 998 Неутрално

    DareDebil - абсолютно съм съгласен с теб, китайците могат да произвеждат, но не могат да измислят. За второто са необходими много други неща освен евтина работна ръка и желязна дисциплина. Просто в един момент европейските и американски дизайнери ще се преместят от Волво на друго място и дотам... Жалко, на мен също много ми харесва Волво.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  25. 25 Профил на фик
    *****
    Неутрално

    хубава кола, дано се запази марката

  26. 26 Профил на доктур Жилязку ут Шанхай
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "stoiank":

    Стоенчо, русофилството е диагноза майка.
    Засега китайския профсъюз е по-профсъюзен от савецкия (пардон) шведския профсъюз не след дълго ще бъде и по-човеколюбив и от профсъюза на ГАЗ, ВАЗ, гъзпром и так далее.
    За да не стоиш на тъмно и да се готвиш ше те окрехнем щото афтобиографиите в бъдаще ше започват с "От малък обичам ориз".

  27. 27 Профил на bat-plamen
    *****
    Весело

    Аман от тези с дръпнатите очички,не стига ,че вече гонят 1,4 млрд. население ,а вече вземат да се виждат като международни играчи и инвеститори...Аз съм проти всички тези от Азия да навлизат във водещите отрасли на евроикономиката!Да си бачкат по 60 часа на седмица за има,няма 100$ и толкова.Само от японците може да се очаква,че ще са сериозни собственици на автопроизводителни компании!!!

  28. 28 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    Вижте сега, господин Николай "шведската индустриална емблема Volvo" http://www.volvo.com/group/volvosplash-global/en-gb/volvo_splash.htm както виждаш си е шведска и е доста напред с материала - за да бъда по конкретен - 2-ро място при камионите предхождана от мерцедес и с доста широк спектър в други насоки - рейсове, ракети, яхти и много други видно от линка и факт. Това за което ти коментираш се казва volvocars уважаеми. Volvocars преди време бяха част от volvo group но сега са собственост на форд.
    ТАКА ЧЕ МОЛЯ ТЕ ГЕОРГИЕВ НЕ ЗАБЛУЖДАВАЙ АУДИТОРИЯТА С ГРЕШНИ ИЗКАЗВАНИЯ (шведската индустриална емблема Volvo)
    И БЪДИ ТАКА ДОСТОЕН ДА КОРИГИРАШ ОЧЕВАДНАТА СИ ГРЕШКА .

  29. 29 Профил на 4 хикса
    *****
    Неутрално

    До xxx - пенсионерски ти е имиджа на нисана който отдавна е рено.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK