Съдбата на Opel се решава днес в Детройт

Съдбата на Opel се решава днес в Детройт

© Reuters



Дългоочакваната развръзка на сагата около бъдещето на европейските подразделения на General Motors (GM), сред които е и германската емблема Opel, най-вероятно ще бъде сложена днес. В Детройт се събира бордът на директорите на американския конгломерат и основна точка в дневния ред трябва да е именно взимането на крайно решение за бъдещето на GM Europe.


Спекулациите на анализатори и експерти залагат на две основни решения по темата. По-сигурното, което се подкрепя и от повече от засегнатите страни, е продажба на мажоритарния дял в капитала на Opel на консорциум, включващ канадско-австрийското предприятие Magna и руските Сбербанк и АвтоВАЗ. Докато изборът по продажба на Opel именно на това стратегическо сдружение породи критики и недоволство сред европейските служители на компанията и политици от Западна Европа, идеята за анулиране на сделката се прокрадваше в медиите.


Независимо от неспиращите спекулации по темата повечето експерти, а и представители на засегнатите страни изразяват увереност, че сделката все пак ще бъде осъществена. Компанията от Детройт вече избра консорциума за инвеститор в своето европейско подразделение, но съмнения за политически натиск при избора забавиха процеса по финализиране на сделката.




Независимо от пречките през последните месеци решение по темата трябва да бъде взето в най-скоро време. Каквото и да е то, предприемането на действия по стабилизирането на Opel също се нуждаят от импулс. Според различни изказвания на анализатори и държавници средствата на компанията ще привършат в края на декември, а може да стигнат най-много до края на януари 2010 г.


Продажбата на компанията има за цел именно освобождаване на GM от нерентабилното звено и изправянето му на крака преди евентуална заплаха от неплатежоспособност.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    "Продажбата на компанията има за цел именно освобождаване на GM от нерентабилното звено и изправянето му на крака преди евентуална заплаха от неплатежоспособност."

    Мислех, че Опел са единственото жизнено звено в GM, за което могат да се вземат някакви пари, но явно или аз бъркам, или тези които са писали статията.

  2. 2 Профил на Kiro
    *****
    Неутрално

    Опитали са се да разсъждават без предварителна подготовка.

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси Кирилова": Точно за това и го продават!
    Ако беше "мъртво" звено, нямаше да има кандидати и цена Дженерал моторс няма да признаят, че останалите им компании не струват От всички коли на Дж.Ем. в Европа. Опел, според мен определено е най-добрата

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  4. 4 Профил на явертз
    *****
    Неутрално

    Знаете ли защо предното стъкло на повечето опели е толкова голямо?
    Отговор: Да видят всички кой глупак си е купил Опел!

  5. 5 Профил на Хм
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси Кирилова":

    Явно ти бъркаш или не можеш да четеш - написано си е добре - "нерентабилно звено".

  6. 6 Профил на Чукча до Роси Кирилова
    *****
    Неутрално

    Не знам защо за теб, а и за повечето форумци Опел е НЕМСКИ?!
    Опел е ЕВРОПЕЙСКИЯ КЛОН на ДжМ!
    Той включва заводите в ГЕРМАНИЯ, но също така заводите в Англия и Белгия!!!
    Английския завод на ДжМ произвежда СЪЩИЯТ АВТОМОБИЛ като Опел, но с ДЕСЕН ВОЛАН и под името ВОКСХОЛ! Пак като Воксхол произвежда и заводът в Белгия!
    Общо в Европа работят около 65 хиляди служители и работници!
    От тях в Германия - 38 хиляди!

    Планът на ГЕРМАНСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО предвижда ЗАПАЗВАНЕТО НА ВСИЧКИ РАБОТНИ МЕСТА САМО в Германия!!!
    И поради тази причина германското правителство даде 1 милиард евро!

    Магна и Автоваз (Жигули+Газ) представиха план, който предвижда да се запазят ВСИЧКИ РАБОТНИ МЕСТА в Германия, като се съкратят 70% (Словом СЕДЕМДЕСЕТ ПРОЦЕНТА !!!) от работещите в Англия и Белгия!
    Планът на Белгийската групировка предвиждаше да се съкратят по 20% ПРОПОРЦИОНАЛНО ВЪВ ВСЯКА ЕДНА СТРАНА!!!

    Естествено е, че Германия предпочете "плана" Магна!!!
    И ОТПУСНА ТЕЗИ ПАРИ, които вече са ИЗЯДЕНИ от ОЛЕГ ДЕРИПАСКА - руския олигарх, собственик на ПОЛОВИНАТА МАГНА и на ЦЯЛАТА АВТОГАЗ!!!
    Затова парите ще стигнат само до Нова Година!!!
    А след Нова Година ЩЕ БЪДАТ СЪКРАТЕНИ 14 ХИЛЯДИ ГЕРМАНЦИ!!!
    И във Опел-Германия ще останат само 24 хиляди служители и работници!!! А английският и белгийският филиали до края на 2010 г. ЩЕ БЪДАТ ПРОДАДЕНИ на китайска фирма!!!

    Англичаните и белгийците са против, но според тяхното (забележи - МОНАРХИЧЕСКО!!!) законодателство ДЪРЖАВАТА НЯМА ПРАВО ДА ПОМАГА НА КОЯТО И ДА Е ЧАСТНА ФИРМА!!!
    Докато в Германия - благодарение на (забележи - РЕПУБЛИКАНСКОТО!!!) законодателство - държавата МОЖЕ ДА ПОМАГА НА КОГОТО СИ ПОИСКА, стига да мине през Бундестага (народното събрание)!!!

    Ето така с 1 милиард евро МЕРКЕЛ СПЕЧЕЛИ ИЗБОРИТЕ, като УНИЩОЖИ "Опел" и от европейски гигант го превърна в ПРОВИНЦИАЛНА ФИРМА за автомобили от рода на Волга и Вартбург!!!
    Ако към това прибавиш и ПРИДОБИВАНЕТО НА НОУ–ХАУ от РУСКИТЕ УЧАСТНИЦИ в сделката - нещата се изясняват окончателно! В смисъл - Меркел ще ВТОРИЯТ ГЕРМАНЕЦ, който ще бъде "експерт" в Газпром!!!
    Воксхол обжалва сделката в Европейския съд!
    Да видим съдът какво ще реши, но аз НЕ СЪМ ОПТИМИСТ!!!

    ПП.
    Ако смяташ да си купуваш Опел - стори го сега!
    След 6 месеца в завода ще се ПОРУСНАЧИ ПРОИЗВОДСТВОТО и качеството ще е като качеството на Фиат 122 и Жигула!!!

  7. 7 Профил на Бай Петко
    *****
    Весело

    Бати и General Motors хем са умряли от глад хем въртат сучат ама на руснаците не им дреме седят си и чакат накрая сами ще им кацнат на у...а

  8. 8 Профил на asdf
    *****
    Неутрално

    Аз имам Опел и е много добра кола, много добро съотношение цена/качество.

  9. 9 Профил на не е
    *****
    Неутрално

    До коментар [#8] от "asdf":

    ... не е лоша кола, но за същите пари има и по-читави...

    А иначе, незивисимо на кого е собственост АДАМ ОПЕЛ АГ е дружество регистрирано в Германия и германското правителство гледа да запази работниците в него. Друг е въпросът, че философията на производство е американска....

    Свързаните компании в други европейски държави, които праизвеждат същите автомобили може и да го отнесат .... вкл. и Словения (която Роси Кирилова е пропуснала...)

  10. 10 Профил на Страшно
    *****
    Неутрално

    Детройт беше приказка а сега е пепел !


    Централната гара
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/01.jpg
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/17.jpg
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/54.jpg

    Елитните им жилищни квартали

    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/011-WS-LB-VALVERDE-40432.jpg
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/003-WS-L-LISBON-MANOR-2-40207.jpg
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/012-WS-LB-WILTON-19742.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/032007/13/detroit/400px-Detroit-urbanblight-IMG036.JPG

    А ето и замъка на милионера Джеймс Скотт

    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/001212-06Scott.jpg

    Хотел Кадилак
    http://ziza.ru/other/032007/13/detroit/0305BC-01z-entrance.jpg

    И това е в най богата страна в света !

    А възможно ли и САЩ тъй да се развали *

  11. 11 Профил на Чукча
    *****
    Неутрално

    Да-а-а!
    Така поднесена информацията от РУСКИ САЙТОВЕ си е наистина страшничка!

    Но е достатъчно да влезеш в НОРМАЛЕН САЙТ и СТАВА ЧУДО–О–О!!!

    Та АЛКАШКАТА ПРОПАГАНДА НО ПАСАРАН!!!

    http://images.google.bg/images?hl=bg&source=hp&q=detroit+photos&um=1&ie=UTF-8&ei=KPfvSsfIKJGCmgORwZnrBw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBAQsAQwAA





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK