Гръцката верига за техника "Пъблик" стъпи в България

Над 10 млн. евро възнамерява да вложи през следващите три години у нас гръцката верига за технологични продукти, музика и филми "Пъбликуърлд" ( Publicworld). Това съобщи Аристотелис Фотилас, изп. директор на "Пъблик България" АД. Първият магазин от веригата бе открит на 6 ноември във Варна, а през април следващата година трябва да заработи и вторият, който ще се намира в столичния "Карфур" на бул. "Цариградско шосе".


"Идеята ни е да налагаме нестандартна философия за търговска верига, известна в терминологията на компанията като "ритейлтейнмънт", обясни Аристотелес Фотилас. Искаме да свържем двата фактора, които влияят върху избора на клиентите - приятна атмосфера и интерактивност, тъй като сме убедени, че положителните емоции на клиентите добавят стойност на продукта", каза още той.


Първият магазин с марката "Пъблик" е открит през 2005 г. в Солун. В момента търговската верига включва четири магазина в Гърция и два в Кипър. До края на 2009 г. веригата ще се увеличи още един нов магазин в Гърция.




"Опитваме се да атакуваме пазарен дял в категория, която до момента не съществува в България", каза Фотилас. По този начин се надяваме в краткосрочен план да имаме сериозен пазарен дял в нишата на развлеченията и технологичните продукти". Най-голямата група продукти в асортимента на "Пъблик" са компютрите, телевизорите, телефоните, музикалните системи, домашното кино, компютърните и електронните игри. В Гърция тази група стоки прави около 60% от оборота на веригата. Подобен е процентът, който дружеството очаква и в България."


Вторият по големина сегмент в предлагането на "Пъблик" са книгите, а третият - музикалните щандове. "В България по-често музиката се сваля от интернет, отколкото се купува в магазина, но според нас тази тенденция може да се промени, защото има клиенти ценители, които търсят оригиналната музика. Те не купуват сега, защото нямат достатъчно предлагане", казва Фотилас. Книгите и музиката правят останалите 40% от продажбите на "Пъблик" в Гърция и Кипър. Въпреки това и през следващата година от дружеството не очакват ръст в продажбите на битова електроника и технологични продукти.


"Последните проучвания на пазара отново показват сериозен спад в продажбите на дребно, каза Аристотелес Фотилас. В Гърция тази година той е около 17%, а в България около 19% спрямо 2008 г.".Компанията "Пъбликуърлд" е собственост на Панос Германос, име, познато на българския пазар, както с едноименната си верига за мобилни телефони и услуги, така и с откритите през последните две години магазини за ИТ продукти "Мултирама". През 2006 г. веригата "Германос" (Germanos) беше продадена за около 1.5 млрд. евро на "Космо мобайл телекомюникейшънс" (Cosmote Mobile Telecommunications), собственик на "Глобул".


"Разширяването на веригата "Пъблик" на българския пазар не е случайно, каза Фотилас. Това решение е взето на базата на досегашните резултати на другите две наши вериги, които отбелязаха изключително добри резултати. Така например в първата година след откриването на магазините "Германос" в България те регистрираха най-добрите печалби от всички седем страни от Централна и Източна Европа, в които компанията развиваше дейност."


В момента основни конкуренти на пазара на битова електроника и високотехнологични продукти у нас са веригите "Технополис", "Техномаркет и "Домо". "Нашите проучвания сочат, че в технологичните хипермаркети клиентите се задържат пред един продукт не повече от 20 сек. В същото време, привлечени от възможността да изпробват всеки от предлаганите артикули в магазините "Пъблик", нашите клиенти прекарват пред един продукт средно около 2 минути", обяснява Аристотелес Фотилас.


Други данни от анализите на компанията показват, че за разлика от хипермаркетите, където посетителите прекарват средно около 11 минути, в магазините, съчетаващи развлечението с търговията, това време е почти тройно – около 29 минути. "При това положение не е изненадващо намерението ни да разчитаме до голяма степен на спонтанните покупки, които са около 70% от всички, направени в магазините "Пъблик", обясни и Зорница Луканова, управител на търговската верига за България. По концепция най-много до Public се доближават магазините от веригата "Ориндж сентър", която вече има обекти в почти всички големи градове и някои от новооткритите молове в страната.


"След откриването на магазин във Варна веригата "Пъблик" ще продължи да се развива и в другите градове, каза Аристотелес Фотилас. Търсим подходящ терен за втори магазин в София, както и за обекти в Пловдив и Бургас." Според разчетите на компанията до 2012 г. тя трябва да има общо 20 магазина в региона. Веригата има готовност да се развива в България както в помещения под наем, така и като инвестира в собствена сграда.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK