Парите за индустриални зони се орязват със 70 млн. лв.

Държавата ще намали капитала на "Национална компания индустриални зони" от 100 млн. на 30 млн. лв., като остатъкът ще се върне в бюджета, съобщи зам.-министърът на икономиката Евгени Ангелов. Промяната е свързана с новите приоритети на ведомството и политиката за минимална намеса на държавата в тези зони.


Предишният кабинет създаде държавната компания, за да насърчи инвестициите в индустриалните зони и да привлече чужди капитали. В бюджета за 2009 г. бяха заложени 100 млн. лв., които щяха да се насочат за изграждане на инфраструктурата в 18 зони в цялата страна. В капитала на компанията бяха включени активите на трите бивши свободни зони в Бургас, Варна и Русе. Заедно с общините се предвиждаше държавата да участва в развитието на 15 други подобни промишлени участъци.
Мотивите за преструктурирането са, че държавата не трябва да насърчава създаването на зони, защото поставя в неравностойно положение частните структури, поясни министър Трайчо Трайков. Затова е решено през следващата година държавата да участва в създаването най-много на две или три зони край Бургас, Варна и София и след тяхното развитие да се оттегли от подобни насърчения.


В момента има засилен интерес от китайски и европейски предприемачи за инвестиции в промишлени зони, съобщи зам.-министър Евгени Ангелов. Той припомни, че много общини работят по привличане на инвестиции на териториите си, като най-голям е интересът към логистичните и транспортни зони. Сред големите промишлени зони са тази край Русе, където след създаването на завода за автомобилни части на френската компания "Монтюпе" бяха привлечени и други производители.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Браво, бе, гадове мръсни - защо като ще режите, не орязахте всички пари, а оставихте 30 милиона за Бургас, Варна и София? На какъв принцип точно тези градове? Гадове мръсни!

  2. 2 Профил на изроди
    *****
    Неутрално

    Ейййййй пьк прецакват хубавия град Русе!Ще гниете в ада със сигурност!

  3. 3 Профил на северна лига
    *****
    Разстроено

    Да мръсниците ще лапнат капитала на бившата свободна зона в Русе ,за да си построят по близо до тяхните мафиотски домове . То е очевадно ,че Русе го духа ,ама ме я яд на русенци ,че не вземат да искат някаква икономическа автономия . Писна ми ,с честен труд доникъде........

  4. 4 Профил на село
    *****
    Гневно

    Няма логика държавата да помага на наи вървежните градове . Нали уж трябваше да се помогне на изоставащите ! Пълен тъшак са ГЕРБ, а ми бяха симпатични.

  5. 5 Профил на ЕС
    *****
    Неутрално

    ГЕРБ, помнете че всички промени в България започват от Русе.
    Да не ви теглим шута точно в Русе, а след това и в останалата част на страната !
    Запазете данъчната дирекция, но без мижитурката Любчо.
    Възстановете клона на БНБ !
    Ако ще има държавна помощ за икономиката, то нека тя да е за райони които имат нужда, а не 'морето' и за 'софия' ...
    Морето нямаше ли да се развива в насока туризъм - що за идиотия да се наливат пари в промишлени зони
    Пълна олигофрения е на Канарските острови или на крайбрежието до Валенсия, някой да реши да изгради Нефтохим, и още няколко завода, но в Б-я това е държавна политика ...

  6. 6 Профил на ТАШУНКО САПА
    *****
    Любопитно

    Интересно, кого обслужва ГЕРБ?Много любопитно!Бойко Борисов май играе нещо на криво!Какви приказки, какви обещания, какви хвалби(че и досега). Някай осъден?Нямат необходимите доказателства.И като сте взели парите от зоните, на кого ще ги дадете?Любопитно?В общия кюп- никой няма да разбере!Преди изборите, някой беше казал-"Спокойно, нищо няма да с промни!Бойко идва не от ляво, не от дясно, той идва От ДОЛУ...Дали ще има някаква промяна?Няма отъраване от тия гнусни простаци.....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK