Aгенция "в ликвидация" пусна голяма поръчка за реклама на България

С 6.4 млн. лв. от еврофондовете ще промотираме туризма в Германия, Великобритания и Русия

Анелия Крушкова

© Красимир Юскеселиев

Анелия Крушкова




Поръчката е пусната от Анелия Крушкова дни преди закриването на ведомството

Агенцията по туризъм, която е в процес на ликвидация, пусна една от най-големите поръчки за реклама на България на международните пазари, показва справка в регистъра на обществените поръчки. С европейски средства от програма "Регионално развитие" ще се промотира българският туризъм в Германия, Великобритания и Русия. От тези три пазара идват най-много туристи в страната.


Поръчката е с дата от 19 ноември и е с прогнозна стойност от 6.4 млн. лв без ДДС. Тя е възложена от Анелия Крушкова, която беше председател на агенцията по туризъм в кабинета на Сергей Станишев.Според обясненията на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма Крушкова все още е на поста си, тъй като агенцията не се е вляла във ведомството, макар от почти 4 месеца да управлява правителството на ГЕРБ. Според юристи обаче това не е пречка тя да бъде отстранена от председателския пост в институцията.




Пред "Дневник" Крушкова обясни, че е пуснала поръчката, за да не се бави работата по европейските проекти, докато се преобразува администрацията. От Министерството на икономиката, енергетика и туризма (МИЕТ) пък съобщиха, че макар и закрита законово от парламента в началото на октомври, все още агенцията по туризъм съществува, защото не е обнародван в Държавен вестник новият устройствен правилник на ведомството.


Оттам обаче уточниха, че очакват днес (24 ноември) документът да бъде публикуван в официалното издание, след което ще информират регионалното министерство, че оттук нататък ще управляват европроектите за туризъм. От обяснението на министерството излиза, че закритата агенция продължава да управлява парите по европрограмите, въпреки че ресорен зам.-министър на туризма е Иво Маринов. При тази ситуация изборът на победител за конкретната поръчка ще бъде направен от наследника на Крушкова, но по критериите, одобрени от нея.


Обявената от Анелия Крушкова поръчка за реклама на България е една от най-мащабните. Нейната стойност - 6.4 млн. лв., е двойно по-висока от годишния бюджет за туристическа реклама на България. През 2010 г. правителството ще отдели 3.1 млн. лв. за участие по туристически борси и промоционални кампании на всички пазари. Приблизително същият беше и бюджетът за тази година.


Според прогнозните цени, заложени в поръчката, обаче само кампанията в Германия ще струва 2.5 млн. лв без ДДС и ще представлява PR активности, реклами в специализирани печатни медии, поставяне на билбордове. Във Великобритания е отделен бюджет от 2.4 млн. лв., а в Русия - 1.4 млн. лв. Изискванията към кандидатите също са високи. Те трябва да имат оборот от минимум 3 млн. лв. на година от 2007 г. насам, ако кандидатстват за поръчките за Великобритания и Германия, и минимум 2 млн. лв., ако искат да промотират България на руския пазар. Всяка фирма трябва да има и минимум три изпълнени договора по сходни поръчки. Документи се приемат до 8 януари.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK