"Пежо-Ситроен" може да придобие до 50% в "Мицубиши"

Обединението се прицелва в сегмента на електромобилите

Френският производител на автомобили "Пежо-Ситроен" (Peugeot-Citroen) е потърсил по-сериозни взаимоотношения със своя партньор "Мицубиши" (Mitsubishi), което може да доведе до формирането на стратегическо партньорство между двете дружества, заявиха от двете компании. Световните медии тиражират версията на японския бизнес всекидневник Nikkei, според който крайната цел на френския конгломерат е да закупи дял в "Мицубиши" в размер на до 50%. Сделката се оценява на 3.4 млрд. долара и според изданието вече е в етап на финални преговори.


От компаниите са отказали коментар, но уточняват, че фокусът на партньорството ще се измести върху сегмента на електромобилите. Допълнително предимство за френския производител ще е и достъпът до ключовия американски пазар, където "Мицубиши" вече разполага със сериозна разпространителска мрежа. Японското предприятие е едно от малкото в глобалната индустрия, които предлагат електромобили в момента, но тежката задача по инвестиране в нови разработки и иновации в тази насока сериозно тегне върху финансите на дружеството.


Пазарите реагираха бурно на новината и акциите на японската компания затвориха 13.4% нагоре, докато "Пежо-Ситроен" спечели едва 1.3% в рамките на борсовия ден. Положителната оценка идва на фона на задължение на "Мицубиши" да изплати дивиденти по преференциални акции на обща стойност 200 млн. долара през март 2010 г. При евентуално сливане на двете дружества обединението ще доведе до формирането на шестия по обем на продажбите автомобилостроител в глобален мащаб, уточнява Асошиейтед прес. "Евентуално обединение ще позволи на "Пежо-Ситроен" да достигне до световната позиция, търсена от дружеството, коментира пред Ройтерс анализаторът на индустрията Гийом Анго.




Друг автомобилен експерт, цитиран от медията - Адам Джоунс, смята, че подобно сливане няма да доведе до значителни съкращения на разходи, но може да бъде последвано от сериозни културни трудности по процеса на обединение. Проблем може да се окажат и преговорите по финансиране на проекта, което може да се проточи с месеци, предупреждава Джоунс.
До момента двете предприятия си кооперират при разработка на автомобилите 4X4 Peugeot 4007 и Citroen C-Crosser, производството на електромобили и съвместното им производство в Калуга, Русия, уточниха от вносителя на "Пежо" за България "София Франс ауто".



Сектор в условията на криза


- "Дженерал мотърс" беше принуден да се освободи от звената "Опел", "Воксхол", "Сааб", "Сатурн", "Хъмър" и "Понтиак" като част от процедурата по преструктуриране в условията на банкрут.


- "Крайслер" бе подкрепен в банкрута си от ФИАТ с участие от 20%, което в бъдеще може да бъде увеличено до 35%, формирайки значимо стратегическо партньорство на глобалния пазар.


- "Фолксваген" планира да започне придобиването на дял от 49.9% в "Порше" до дни, прибавяйки десетата търговска марка в своя портфейл.


- "Рено-Нисан" успя да купи преди година дял от 25% в руския гигант "АвтоВАЗ", а през изминалите дни се ангажира с бъдещи инвестиции и разрастване на сътрудничеството на руския пазар.


- "Форд" продаде емблемата "Ягуар" на индийския производител на най-евтините в света коли "Тата". В момента текат и финални преговори по освобождаване от друго губещо звено - "Волво", в посока китайската "Гийли".

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на френска любов
    *****
    Весело

    Френският производител на автомобили "Пежо-Ситроен" (Peugeot-Citroen) е потърсил по-сериозни взаимоотношения със своя партньор "Мицубиши" (Mitsubishi)
    "От компаниите са отказали коментар"
    "Пазарите реагираха бурно на новината"

    абе този Ники Георгиев с емоционалния си изказ може да кандидатства за сценарист поне на "Забранена любов".
    Ники, в теб явно бушуват много необуздани страсти

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1452 Любопитно

    "Дженерал мотърс" беше принуден да се освободи от звената "Опел", "Воксхол"...

    Това е информация от преди месец нейде, Опел не се продава "вече"...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на PSA
    *****
    Неутрално

    Ако за автора има значение ( разбира се може да е умишлена "грешка" ), "производител на автомобили "Пежо-Ситроен" няма. За сметка на това "PSA Peugeot Citroën" (PSA = Peugeot Société Anonyme) има.

  4. 4 Профил на Дидо78
    Дидо78
    Рейтинг: 8 Гневно

    Ако Японците подпишат ще си направят харакири, спорд мен. Мицубиши е марка с традиции, едно от нах-добрите системи 4х4, добри спортни коли-Лансър и Еклипс. Марка, която винаги е била на челните места по надеждност!!! Напреднаха много в разработките на изцяло ел. автомобили. И сега какво, ако се убединят? Много хора си купуват Японски коли, защото са надеждни, за разлика от Френските, какво ще им дадат PSA??? Един дизел за малкия и среден клас и това е, а защо им е изобщо след като разработиха вече двигател от ново поколение за средния клас?! Само ще загубят, много хора ще спрат да ги купуват за Пежо! В Европа Френските коли нямат нукакъв имидж, на последно място са във всички класации по надеждност, не е случайно, че не се продават в САЩ.
    Жалко, много жалко за Мицубиши, ще си отиде една добра марка, ще стане нещо като СААБ. Освен, освен ако от Мицубиши Корпорейшен не се усетят и да си вземат обратно акциите.

    Карайте разумно!!!
  5. 5 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    "...жалко за Мицубиши, ще си отиде една добра марка"

    Нищо подобно, ще си отиде безвъзвратно, ако не се намери партньор. То и затова са им са се дигнали веднага акциите.

  6. 6 Профил на Дидо78
    Дидо78
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "IK":

    Може би си финансов шеф, че им знаеш финансите?

    Карайте разумно!!!
  7. 7 Профил на hahaha
    *****
    Неутрално

    да ви имам идиотските разсъждения
    щом митцубиши са по напреднали естесвено е когато пежо-ситроен ги купят да внедрят японските технологии в своите автомобили а не обреатното

  8. 8 Профил на 5х1
    *****
    Весело

    До №4 дидо78

    Кой печели рали шампионата последните 5 години по ред и на кое място е Мицубиши, ако въобще участват.

  9. 9 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    ....Може би си финансов шеф

    Виж, колко са им загубите, с колко им e намаляло производството и после се впускай в разсъждения. Виж също колко им е годишното производство и го сравни с това на PSA.

  10. 10 Профил на от бранша
    *****
    Неутрално

    А кой печели Дакар 13 пъти????
    За производстото и продажбите, по вашата логика Дачия трябва са първи в Европа

  11. 11 Профил на агент 006,5
    *****
    Неутрално

    Изгодата е взаимна-PSA има свободни кинти, но няма достатъчно идеи /за 4по4 и електроиновации/ и пазари.
    Пример: PSA правят на платформата на Мицу-Аутлендър, а не обратното.

  12. 12 Профил на Professor
    *****
    Неутрално

    Умници, Митсуби6и са слаба и запада6та фирма, наи-ве4е известна с това, 4е се е опитала да скрие дефекти в колите си и преднамерено затрие много от своите купува4и... Една от последните в мастодонтски конгломерати занимава6ти се и сьс строителство, и с банково дело, и сьс (неуспе6ен) спорт... ПСА си дават парите навятьра, както и Рено за ВАЗ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK