Ангажирани, по-ангажирани, топ мениджъри


10%
повече топ мениджъри са удовлетворени баланса работа - личен живот


5%
повече спрямо 2008г. споделят, че могат да се справят със стреса, свързан с работата 


10%
повече топ мениджъри са удовлетворени баланса работа - личен живот


5%
повече спрямо 2008г. споделят, че могат да се справят със стреса, свързан с работата 




Ефективни лидери са тези, които успяват да преодолеят кризисната ситуация, но и да се възползват в максимална степен от възможностите, които им се предоставят. Въпреки очакванията за драстични промени във възприятията на топ мениджърите в България резултатите през 2009 г. не се различават съществено спрямо тези от миналите години. През тази година нивото на ангажираност на топ мениджърите към компанията е 86%, което е с 1% повече спрямо 2008г.


Те работят с ентусиазъм и лоялност, защото се чувстват отговорни за хората, които ръководят. Ангажираните лидери са отдадени на работата си и умеят да вдъхновяват служителите да постигат резултати над очакваните. Тези характеристики звучат познато, дори банално, но съчетават в себе си индивидуални ценности, етика, готовност за предизвикателства и най-вече ентусиазъм. Съчетаването им е неизменно условие за постигане на висока ангажираност у служителите, която води до желаните бизнес резултати.


Положителен знак


Значително по-висока е ангажираността сред ръководителите на най-добрите работодатели. 95% от лидерите в топ компаниите са отдадени на работата си, което е основната предпоставка за стабилен бизнес и за спечелването на доверието на служителите. Високият процент се дължи и на турбуленциите на пазара, които допълнително мобилизират мениджърите да влагат максимални усилия за постигане на целите си.


На свой ред служителите в най-добрите компании също демонстрират такова поведение и спрямо 2008 г. 7% повече от тях активно допринасят за по-добри резултати. Данните показват, че ангажираността на висшите нива в организациите остава стабилна и висока дори и в трудни времена, което е необходимо условие за бързо стабилизиране на бизнеса. Това може да се тълкува като положителен знак за работодателите в България, тъй като именно топ мениджърите са тези, които предават своето отношение, виждане и ентусиазъм надолу към другите нива в организацията.


Ключовата подкрепа на екипа


В състояние на несигурност работата в екип и подкрепата, която топ мениджърите получават от своите колеги, се оказва ключова при вземането на важни решения и като цяло при управлението на компанията. Единството в преценките, мненията и правилната комуникация от върха към останалите звена е изключително важно условие, но вече не е достатъчно. Допълнително се налага и изискването за все по-интензивно въвличане на служителите в процесите на вземане на решения.


В същото време повече топ мениджъри в сравнение с миналата година твърдят, че от тях се изисква да вземат непопулярни решения, за да бъде успешна компанията им. Едновременно с това се увеличава броят на лидерите, които смятат, че заплащането им, съответства на техния принос към компанията. Балансът между работата и личния живот също е оценен по-позитивно в сравнение с миналата година. С 10% повече топ мениджъри са удовлетворени от начина, по който съчетават личните с професионалните си задължения и 5% повече спрямо 2008г. твърдят, че могат да се справят и със стреса, свързан с работата.


Умерен оптимизъм


В сравнение с миналата година се увеличават мениджърите, които твърдят, че политиките и процедурите в компанията са ефективни и целенасочени и пряко допринасят за доброто й представяне. Заедно с това повече от две трети от анкетираните ръководители са оптимисти, че компанията им ще успее да преодолее предизвикателствата на икономическата ситуация. През следващите две години основният приоритет за тях и бизнеса, който ръководят, ще бъде оптимизирането на вътрешните процеси, обусловено от променени изисквания към продукти и услуги в различните сектори, както и новите предизвикателства от конкуренцията. Ръководителите обаче са песимисти за бързото излизане от кризата.


Правилните нагласи и очаквания на топ мениджърите към компанията и служителите, които ръководят, са ключови за ефективното развитие на даден бизнес не само в момента, но и по принцип. Става ясно, че в година без икономически растеж, от една страна, топ мениджърите трябва да се стремят да постигат много, с много по-малко ресурси. От друга страна, основен приоритет трябва да бъде запазване на ангажираността на служителите. В ситуация като днешната хората очакват пълна подкрепа от своите мениджъри, ясна и открита комуникация и визия за бъдещето на компанията. Лоялност, отдаденост, вдъхновение и ентусиазъм към работата заедно с чувството на удовлетвореност от това, което даваш и доверието, което получаваш от колегите и екипа в компанията, е необходимото условие да управляваш успешно в трудни времена.



*Проучването "Най-добрите работодатели в България" изследва ангажираност и удовлетвореност на служителите от работната среда в организации с над 50 души на пълен работен ден, които са на българския пазар минимум две години. През 2009 г. в анкетата участваха 13 176 служители и 353 топ мениджъри от 91 компании.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK