"Русенска корабостроителница" построи първия си съд с товаровместимост 8 хил. тона

"Русенска корабостроителница" построи първия си съд с товаровместимост 8 хил. тона

© Русенска корабостроителница



"Русенска корабостроителница" за пръв път построи сухотоварен кораб, който е с товаровместимост 8 хиляди тона, съобщиха от там. Компанията изпрати днес за ходови изпитания във Варна плавателният съд "Меридиан", направен по поръчка на групата холандски параходства "Scheepvaartbedrijf Schot" C.V.


В момента в лимана на корабостроителницата се достроява на вода втори кораб от същата серия, а в цеховите се извършва монтажа на още два съда от поръчка на общо шест съда за "Scheepvaartbedrijf Schot" C.V. Чуждестранните корабособственици с интерес наблюдават прохождането на осемхилядниците и вече има опция за договор за други 4 подобни сухотоварни съда, твърдят от компанията - производител.


Според информацията от русенското дружество производството на такъв кораб е сериозна стъпка напред за българската промишленост. Успехът е двойно по-голям, защото строителството се извърши в хода на финансова криза с всички произтичащи от този факт трудности, информираха още от "Русенска корабостроителница", която неотдавна имаше проблеми с разплащанията към работниците.




Досега обичайно изработваните в Русе корабите бяха между 4 и 5 хиляди тона дедуeйт. Сухотоварният "Меридиан"" е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд.


Инвестицията за приспособяване на хелинга за строителството на плавателни съдове от този клас е на стойност 2 млн. евро, информираха от дружеството. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от Техническия отдел на "Русенска корабостроителница" и струва около 1 млн. евро.


На европейския пазар за нови кораби търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции, за разлика от голямо тонажните, тъй като те не зависят от световната криза – за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.


Сухотоварнят "Meridiaan" е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Той се отправи на първото си плаване в 7.30 часа, а малко преди 12 часа беше отворен Дунав мост, за да премине големия кораб.


Б. а Конструкцията на Дунав мост позволява той да се разтваря и вдига посредата, така че да преминат кораби, които са по-високи от обичайното разстояние от нивото на реката до самото мостово съоръжение.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Инженер
    *****
    Неутрално

    Той се отправи на първото си плаване в 7.30 часа, а малко преди 12 часа беше отворен Дунав мост,

    >>> каква е взаимовръзката между моста и корабите?

  2. 2 Профил на Пишман Инженер
    *****
    Неутрално

    Ако не го вдигнат моста, кораба ще го бутне. Минава големия кораб...

  3. 3 Профил на venator
    venator
    Рейтинг: Неутрално

    Ами може би е била вдигната средната част на мостта. Ако плавателният съд е по- висок от 30 метра няма как да премине иначе.
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2_%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82

  4. 4 Профил на malko_mislesht
    *****
    Неутрално

    На фона на непрекъснатите справки от полицията, които ни заливат от новините на всички ТВ канали, това е една добра новина, че в тази държава може да има и икономика. Поздравления на всички участвали в този проект и успехи за в бъдеще!

  5. 5 Профил на Ice___Cool
    Ice___Cool
    Рейтинг: 225 Неутрално

    #1 Средната част (с дължина 85 м) може да се повдига и да пропуска големи кораби - като този.

    Glory is fleeting, but obscurity is forever.
  6. 6 Профил на .
    *****
    Неутрално
  7. 7 Профил на Пишман инженер
    *****
    Неутрално

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2_%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82
    Само това за ремонта е безумие. Те толкова си изкарват правителствата ежегодно от таксите. И харчат по него около 1000 пъти по малко. Корупцията на гишетата за таксите е легендарна.

  8. 8 Профил на kiko
    *****
    Неутрално

    Поздравления за всички които не се отказват въпреки държавата да създават материални блага в тази обрулена географска територия.

  9. 9 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Наистина много добра новина. Исками се да бъде отбелязана от всякакви червени кхмери, които по форумите редовно сипят простотии, че заради демокрацията България вече нищо не произвеждала (за разлика от Русия, разбира се). Произвежда се - и все повече неща ще се произвеждат, защото хората въпреки характерните особености на прехода по нашенски вече имат възможност за изява.

  10. 10 Профил на Дедуйтoв
    *****
    Неутрално
  11. 11 Профил на Син кхмер
    *****
    Весело

    Алиен, сбъркал си статията - тук не е тоалетна. Не става дума нито за Путин, нито за БКП, нито за САЩ. А за твое сведение корабостроителницата я построи правешкия овчар, а не политикономиста, нито пожарната команда. Ръйш?

  12. 12 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Ще отбележа само,че сме строили и стохилядитонния "Хан Аспарух" и още един като него. Продаден е скраб от приватизатора му.
    Така,превръщайки в скраб приватизираното, се родиха богатите хора на България. Както и огромен брой бедни.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  13. 13 Профил на nqkoi
    *****
    Неутрално

    до номер 9 - извънземното - абе, батка, ти имаш сериозен проблем, как можа да забъркаш Русия в тая новина, не знам .... помисли сериозно за доктор.... иначе новината е наистина добра, а ще стане и още по-добра ако наистина подпишат за останалите кораби..

  14. 14 Профил на alex
    *****
    Неутрално

    Това е най-добрата новина, която съм чувал от може би 10 години насам.
    Поздравления на екипа от корабостроителницата и пожелавам успех

  15. 15 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Весело

    Пичове, че не можете да четете е явно, ама защо се пънете да пишете (в бялгарския има и главни букви) за отходните си въжделения? Обръщах се към конкретни хора, които си се знаят кои са, не към вас (заради това споменах Русия). С фенки на правешкия сельо гледам да не се забърквам (даже най-големите партийци се стремят да се разграничат от него, радват му се цървулковците и циганите). И да бяхте прочели поне, че преди тази корабостроителница не е можела да строи такива кораби. ДругарА Янко не я е изградил достатъчно голяма.

  16. 16 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#12] от "mi6osp":

    даде страхотен пример. Ма тогавашните гении не бяха сметнали, че с пълен товар не може да влезне на пристанището на нефтохима, за където трябваше да кара евтино петрола. И обикаля сума ти години под наем. Затова и се спря серията.
    А иначе браво на хората. Между другото завода него ли купи ТИМ?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  17. 17 Профил на А как е минал?!?!?!
    *****
    Любопитно

    Нивото на р. Дунав е критично ниско14 октомври 2009 15:48 / обновена на 14 октомври 2009 Нивото на река Дунав в момента е критично ниско и създава проблеми за корабоплаването. Това съобщи капитан Никифоров от Морска администрация Русе. В момента има два заседнали шлепа край Лом, които ще бъдат изтласкани от влекач на администрацията в Лом. Преди седмица отново имаше заседнали кораби по реката.Днес нивото при Русе е 11 см., праговете по цялото течение са 12, като най-критичните са около Свищов. От Морска администрация са изпратили известия до корабоплавателите, в които са описани ограниченията и са посочени препоръчителните габарити на плавателните съдове.
    http://www.appd-bg.org/bg/

  18. 18 Профил на venator
    venator
    Рейтинг: Неутрално

    Началото на русенското корабостроене е преди да изгрее великата свобода на 9 ІХ 1944г
    http://www.shipyard.rousse.bg/

  19. 19 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До !6: Причината да не пускат в залива големи кораби бяха потопените на дъното му аркенали след Първата световна. Затова сто и повече хилядниците ги разтоварваха на хоризонта, с баржи.
    А Русенската корабостроителница правеше по десетина кораба годишно,тип река-река и тип река-море, до около 5000т. И ремонтираше целият ни дунавски флот. И правеше пристанишни кранове.
    Хубаво е, че и в Русе, и във Варна пак се правят кораби. Че то наистина в българската земя основната икономика се съсредоточи в моловете и битаците.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  20. 20 Профил на съд 8 хил. тона
    *****
    Весело

    На снимката се вижда ,че кораба гази 700 сантиметра, пред него драга ли върви да доизкопава останалите 550 см? Роси дали ни пробваш дали внимаваме в Картинката или мокрите сънища на "Корабособствениците" са видели кораба в "Опиум"! Агенцията за проучване и поддържане нивото на река Дунав отчита понижение в българския участък на реката. Тази сутрин при Русе нивото на реката е 149 см, след понижение с 12 см. Във Видин е отчетено ниво от 225 см, след понижение с 5 см. При Лом отчетеното понижението е с 19 см, нивото на реката е 210 см. Ниво от 135 см е отчетено при Ново село, след понижение с 8 см. Нивото на река Дунав при Оряхово е 107 см, след понижение с 17 см. /АППД/

  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#20] от "съд 8 хил. тона ":

    Такива кораби излизат без товар. И газенето съответно е доста по-малко. А на сайта на завода можеш да видиш произвежданите кораби. А и като нищо снимката е на друг кораб, а името да е донадено с фотошоп.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  22. 22 Профил на Кап.Кук
    *****
    Неутрално

    Който го е купил , явно си няма и понятие от състоянието на пазара в момента. Сигурно е стара поръчка и сега си скубе косите.

  23. 23 Профил на Дунавец
    *****
    Неутрално

    Водният стоеж не е равен на дълбочината на реката, това е нивото на реката над условно определена точка, която се фиксира различно за различните участъци на реката, поради тази причина не е ненормално да има участъци с отрицателен воден стоеж.

    Кораб с газене 7 метра спокойно може да мине при воден стоеж 150 сантиметра, особено при положение че не натоварен. Иначе по-големите кораби по принцип минават пролетта, когато нивото е по-високо. Проблемните участъци по принцип са около Белене и Свищов, там наистина трябва някой да налее малко пари на драгажния флот да издълбае коритото, защото е смешно това бездействие, а Дунав е най-евтиният път за товари до Западна Европа.

  24. 24 Профил на Морският Вълк
    *****
    Неутрално

    Какво е това животно "товаровместимост"?
    Вместимостта се мери с обемни, а не тегловни единици, май?

    Плавателният съд е с дедуейт ......... тона. Това е мярката, която показва колко може да носи корабът
    ДЕДУЕЙТ - Това е пълната товароподемност на кораба. В дедуейта влиза масата на полезния товар/чистата товароподеmност/, корабните запаси/гориво,масла,вода, ...

  25. 25 Профил на ха!
    *****
    Любопитно

    До коментар [#9] от "Alien":

    Не съм комунист. Симпатизирам на десните политически ценности.

    Обаче не мога да си кривя душата, че от страните в ЕС имаме едно от най-смешните производства (малките страни не ги броя). Нуждаем се от още много инвестиции особено в индустрията, които да създават качествени материални блага.

    Лично аз като грандоман мечтая за:
    - автомобилно производство
    - производство на модерни локомотиви и вагони
    - поне още 1 корабостроителница (Русенската показва, че има хляб в този сектор. Ако ще е на река Дунав, нека да е след Дунав мост, че да не се налага вдигането му).

  26. 26 Профил на К,ви 5 лева, к,ъв кораб
    *****
    Весело

    Това на снимката е ремонтирана моторна баржа/шлеп/ и новото са само боята и кърпежите.Отзад в дясно от надписа личи друг надпис.
    http://www.ruse-news.com/images/topics/news/korab_meriedeaan09.jpg

    Кого лъжете и кой ли вярва на комунета "бизнесмени".

  27. 27 Профил на dimitar
    *****
    Неутрално

    математически височината на кораба е по-голяма от тази на моста .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK