Старите участници в търга за "Тракия" наддават отново

Васил Божков играе с два чужди консорциума, само гръцката "Терна" е нов кандидат

Старите участници в търга за "Тракия" наддават отново

© Мария Съботинова




8 консорциума и компании участват в търга

Същите участници в проваления миналата година търг за магистрала "Тракия" играят и тази година, но в по-различни конфигурации. Единственият нов кандидат е гръцката компания "Терна". Това показа допитване на "Дневник" до пътните фирми, след като вчера в 17.00 часа изтече срокът за подаване на офертите за отсечката от Стара Загора до Нова Загора.


Въпреки че рекордните 66 компании закупиха документация за участие в конкурса, в крайна сметка бяха подадени само осем оферти, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Толкова предложения бяха подадени и в проваления миналата година търг.
Компании, контролирани от Васил Божков, играят с две чужди фирми. "Холдинг Пътища" участва с австрийската "Алпине", а "Мостстрой" и "Пътно поддържане" са подизпълнители на хърватската "Конструктор инженеринг".




В търга участват и две изцяло български обединения. Едното е на "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", управлявани съответно от Николай Михайлов и Николай Таков. В него участват още няколко български фирми. Другият консорциум е "Български магистрали", в който влизат "Главболгарстрой" на Симеон Пешов, "Автомагистрали Черно море-Шумен", "Пътстрой 92" и "Иса 2000".


Гръцките компании "Актор" и "Терна" играят самостоятелно. Австрийската "Щрабаг" също е предпочела този път да участва самостоятелно в търга. Миналата година беше заедно с българската "Иса 2000". Само една турска компания е подала оферта - "Доуш иншаат", която построи участъка от Карнобат до Бургас на магистрала "Тракия", а миналата година спечели и участък от софийското метро.


Днес официално ще бъдат отворени документите на участниците. Ценовите им предложения обаче ще станат ясни на по-късен етап. Те ще бъдат отворени само на кандидатите, които отговарят на техническите и финансовите изисквания. Планирано е изпълнителят да бъде избран до края на април. Водещият критерий за избор на победител е цената, като няма да се дават бонуси за по-кратко изпълнение на отсечката от предвидените 25 месеца, нито ако кандидатите не ползват авансово плащане.


Строителството на 32-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора трябва да започне на 3 май по думите на министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. За изграждането й са предвидени 96 млн. евро. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от Кохезионния фонд на ЕС.



8 консорциума и компании участват в търга

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на advokat
    *****
    Неутрално

    Половината от българските фирми са свързани с Доган, а "ИСА2000" си му е най-любимата фирма и с най-големи протекции през предходния мандат.
    На "обръчите от фирми" на ДПС това им е последният шанс.
    Ако се окаже че ИСА 2000 в холдинга с други фирми печели ЛОТ-а, значи Бойко си е продал гъ.а...

  2. 2 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1119 Любопитно

    Вчера "Дневник" публикува една провокативна лъжа, преписана от "вестник" "Ню Йорк ПОУСТ" и агенция UPI (собственост на сектата Муун), че Ню Йоркският Metropolitan Museum of Art щял да цензурира своя изложба за да угоди на ислямски натиск. След като разлаяхте кучетата (което в България не е никак трудно, достатъчно е само да споменеш някоя от магическите думички "арабин", "турчин", "мюсюлманин", "гей", "еднополов брак" и т.н.) и ви бе обяснено, че информацията ви е фалшива, а източниците - компрометирани, днес виждам, че сте изтрили цялата статия, която се намираше тук:
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/01/10/840050_metropolitun_moje_da_svali_ot_ekspoziciiata_si/

    Моят въпрос е следният: ще публикувате ли опровержение на лъжливата информация от вчера или мислите, че като изтриете тихомълком следите от своята грешка, с това историята се изчерпва?

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  3. 3 Профил на Predlovenie
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "WOI":
    Може ли да пишете в НОРМАЛЕН ФОРМАТ, тъй като част от текста е скрит?
    Ако не можете, питайте.

  4. 4 Профил на Agitator
    *****
    Неутрално

    Аз искам хърватите да спечелят. Като знам каква е тяхната автомагистрала... само мога да си мечтая и в БГ да беше същото

  5. 5 Профил на ventsy
    *****
    Неутрално

    Участъка от Карнобат до Бургас е супер. Ако така я направят цялата магистрала, нямам нищо против турците да спечелят.

  6. 6 Профил на nasko
    *****
    Неутрално

    До ventsy ... тя е супер ама няма нито една отбивка от Карнобат до Ветрен , не можеш примерно да завиеш към Варна или да заредиш гас на Българево . Това са близо 30 километра ако речеш да се върнеш .... какво правиш ?

  7. 7 Профил на 1-1
    *****
    Неутрално

    nasko, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ строи по проект.
    Плевнянлиев, с това темпо няма да се изпълнят "тезисите" на др. т.живков, магистралния пръстен в Бг да бъде завършен през 2012 год.

  8. 8 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Пак ще се почнат едни коментари кой на кой какъв е....

    Не ме интересува кой ще спечели, ако ще бате бойко да се хване да строи, интересува ма да стане в подписания срок. Държавата е загубила толкова пари вече по тази магистрала, че няма на къде. Да не говорим за косвените загуби под формата на гориво, счупени автомобили, изгубено време и на последно място (щото то май за БГ си е маловажно) човешки животи!

  9. 9 Профил на zarzawat
    *****
    Неутрално

    Предвид че новите условия на търга - яки глоби за закъснение, гаранции и т.н. са много по-драконовски от преди, това че пак има 8 участника си е успех.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK